Jeg søger en modstand

Hej,

jeg søger efter en 10kOhm modstand, der kan tåle 5-7watt (i keramikhus)
Men jeg kan ikke finde nogen, der er rated til 2kV. (der forekommer
pulser i størrelsen 1.500-1.800V på ca 300us bredde)

Modstanden skal sidde i et pulset kredsløb, så min effektafsætning
bliver ikke mere end de oplyste 5-7 watt.

Jeg kan finde mange 100W og 200W modstande, der kan klare spændingen,
men de fylder MEGET

Nogen, der kan hjælpe ?

Bo //

Re: Jeg søger en modstand

har du overvejet et par stykker i serie/parallel?

max spE6%nding er kun noget af det, peak power noget andet

-Lasse

Re: Jeg søger en modstand
Hejsa,

Hvis jeg nu kigger på en 0207 MELF, står der at læse at peakpulseffekten ved
300usec er ca. 40W. Samme sted angives også at peakpulsspændingen er 1kV ved
pulsbredder på 300usec. DC-spændingen angives til 300Vdc....

To (eller flere) af dem i serie?

/Claus

Re: Jeg søger en modstand

Vishay