Jeg søger efter en enkel Tyveri Alarm

Jeg søger efter en enkel Tyveri Alarm til vor Sommerhus.

Mine betingelser er at når en "gæst" eller os selv bryder IR rum føleren, så
har man 30 secunder til at deaktivere alarmen ved et taste en kode på
styrepanelet.
Sker dette ikke, så kan en stress alarm gå i gang, og styrre enheden sender
mig en SMS, om vi har "gæster" i sommerhuset.
Derfra kan jeg jo så ringe til 114 og bede dem køre ud til ejendommen. eller
en meget stor mand med evt en lige så stor hund.

Det er blot et forslag, måske nogen har andre ideer ? Til hvordan det skal
virke.

Til mit forslag skal der bruges en enhed til at aktivere og deaktivere
systemet med en kode, samt denneenhed må også indeholder også et SIM kort,
for den kan sende mig en SMS..
Så skal der en alarm enhed til der kan stresse gæsten, med mindre han eller
dem blot smadrer sysemet så det ikke når sende mig min advaerende SMS
Samt til sidst en eller flere IR rumføle.

Hvor finder jeg sådan et system uden prisen også føles som Tyveri fra min
lomme.

Mvh En der ikke byder uventede gæster mere.

Re: Jeg søger efter en enkel Tyveri Alarm

Hvor ligger sommerhuset? Er der overhovedet andre mennesker i området?

Politiet gør ikke noget, før det er bekræftet der rent faktisk er
indbrud. Hvem skal betale, hvis det bare er en flue, der har udløst
alarmen?

En professionel alarm, som går til et alarmselskab. Det koster nogle
hundrede hver måned. Det bedste er nok slet ikke at invitere tyven.

Re: Jeg søger efter en enkel Tyveri Alarm

Har du helt ret i.
Desuden er den gns. respons tid for et vagt firma også 30-45min og den
slags ved tyveknægtene også.

Bedst er det faktisk at gøre ens sommerhus pisse uatraktivt og det ved
overhovedet ikke at have genstande af værdi i sommerhuset når man ikke
opholder sig der, for så finder tyveknægtene næste gang ud af at der
ikke er en skid at komme der efter og så kigger de sig om efter et
andet sommerhus den næste gang de er på tyvetogt i området.

Re: Jeg søger efter en enkel Tyveri Alarm

Der må så være flere tyveknægte. Vi har haft ubudent besøg ca. hver andet
år, og der er ikke så meget som en grøn tuborg at stjæle. Men der kommer
allgevel en håbefuld tyv i ny og næ som gennemroder huset og går derfra med
lang næse. Gid de havde en webside, hvor tyvene kunne meddele hinanden, at
et hus er "uatraktivt".

Mvh. NKJensen

Re: Jeg søger efter en enkel Tyveri Alarm

ja hvis det er tyve der er på bestillingsarbejde...
er det narkomaner er det en helt anden snak... de skal bare ind og se om der
måske var noget til en 50'er... :-/

det bedste er en eller anden form for alarm samt skiltning og udendørs
sirene...
så gider de ikke bøvle med det - tager bare det næste hus...

mvh
Rasmus

Re: Jeg søger efter en enkel Tyveri Alarm

Hvis man vil "go for broke", så kan man jo investere i en af de
tågekanoner som mange butikker også har installeret.
30 sek efter aktivering af den og man ikke se en skid :-)
De koster en 5-6000 får sådan en.

Re: Jeg søger efter en enkel Tyveri Alarm

Der kan fås flere af den type, især hvis du vil give køb på sms'en
og klare dig med et direkte opkald til din telefon. Fx
http://www.greenline.dk/Produkter/178/HouseGuard-Alarmsaet?gclid=CIDp5p_CpqoCFUW-zAodgiFCVw
Søg selv på Google.

Det med at at ringe til politiet som det første, er nok ikke sagen.
En løsning med vagt er også en mulighed. Desværre er der nogle
(også af de store), der bruger fejlalarmer som en ekstra
indtjeningskilde. Så pas på.

Re: Jeg søger efter en enkel Tyveri Alarm

Det må man ikke, hvis det kun er en alarm, der er grunden. Der skal være
en person som har set indbrudstyven (har jeg hørt i en TV-udsendelse om
indbrud og indbrudssikring) som anmelder.

Og i samme TV udsendelse, jeg desværre ikke husker hvor jeg så, viste de
også en MMS-udstyret alarm. Den kunne sende billeder og små film. Med den
slags data kan du tillade dig at ringe til politiet, sagde de i den
udsendelse. Dette har jeg desværre ikke set bekræftet på politiets
hjemmeside.

mvh. NKJensen

Re: Jeg søger efter en enkel Tyveri Alarm
Jeg vil anbefale et GRIPO alarmsystem...
Jeg er ikke forhandler af det, men har installeret det gennem mit firma hos
flere kunder, og har det også selv.

Til prisen synes jeg man får et rigtigt godt system, med mange muligheder.
IR rumfølere, batteribackup, SMS modul (også med batteribackup), ekstra
sirene samt meget mere...

Naturligvis kan man få noget der er billigere og man kan også få noget der
er meget dyrere, men min erfaring er at det er pålideligt og sjældent
fejler...

mvh
Rasmus

Re: Jeg søger efter en enkel Tyveri Alarm

Alarmcentral, med dig selv som øverste, og så betroede hurtige bekendte
nedaf på listen, forvent ~ 200,- + Moms / måned i udgift. Når
alarmcentralen - fx. Dankontrol på Fyn ringer dig op kan du SELV ta
beslutning om de skal sende en vægter eller du selv klarer det.

Vi er oplyst af polis + alarmcentral, at hvis der er tale om en verificeret
alarm ( flere zoner ) kan man ringe til Polis'en når man selv kører derind,
så man mødes på stedet - Men vi har osse "farlige" ting i huset...

/ Lars

Re: Jeg søger efter en enkel Tyveri Alarm

Sådan en alarm bliver snart lanceret af firmaet Indream A/S til meget
billige penge.
http://www.robotalarm.dk /

C. Nielsen

Re: Jeg søger efter en enkel Tyveri A larm

Nu kender jeg ikke dit budget, men disse opfylder vist dine krav:
http://eualarm.dk/shopdisplayproducts.asp?id=8&cat=Tyverialarmer

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk