Jeg mangler et datablad på et LED-display. ..

Hej!

Jeg har pillet et LED display ud af en gaaaaamel Philips CD-150 (mener
jeg den hed) og det er sådan et lille fint print med 4 syvsegments tegn
og et colon, det kører en form for seriel kommunikation så vidt jeg kan
gennemskue det. jeg har desværre fået forlagt motherboardet fra den, så
jeg kan ikke smide logikanalysatoren på, for at se hvad der foregår når
der skrives til det. jeg formoder at det er ret simpelt at have med at gøre.

Den jeg rippede det fra var sort, her er den i sølv, så man kan se
displayet
http://www.resultado3.de/ebay/userdaten/laslo/Philips_CD160/1XXL.jpg

Det hedder NSM4202A og er angiveligt lavet af TI eller National Semi. i
slutfirserne. det er med grønt lys.

Nogen der ligger inde med info omkring dette ? det var vidst en
standardstump dengang, så hvis du har den rette databog stående på
hylden er det jo nok med....

Der findes angiveligt nogle Cambridge-spiller med samme display i sig.

Det har 11 ben ud til omberdenen, men det der er lidt specielt ved de 11
ben er, at den driver 5-6 lysdioder ved siden af, som så også adresseres
igennem dens serielle interface...

Ja, jeg har prøvet med I2C, det ser ikke ud til at være det. spillen det
er taget fra er vidst med en Z80 variant...

Jeg ved godt at det er en tosset tanke at genbruge det, men det er jo
altid sjovt at genbruge lidt gamle stumper, og ikke mindst pga. dets
størrelse, jeg har faktisk et projekt der kræver sådan en display, gerne
med controller, og PLED displays er for lange...

// Per.

Re: Jeg mangler et datablad på et LED-display...

gøre.

Kan være den slet ikke har nogen controller, men bare sådan en her f.eks

http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/9254/NSC/MM5450.html

mvh
JBH

Re: Jeg mangler et datablad på et LED-displ ay...

Hmm det er da en mulighed, jeg er bare næsten helt sikker på, at det er
"intelligent" da det har lykkedes mig at vise bogstaver på det ved at
sende tilfældigt støj ind på dets indgange....

Jeg har taget et billede af uhyret, måske nogen siger, "det har jeg da
set før"... ?

http://www.zapro.dk/display.jpg

Det ender jo med at jeg må finde stumperne til spillen og samle den lidt
igen for at få gang i det *G*

// Per.

Re: Jeg mangler et datablad på et LED-display...

Kender det desværre ikke - men det har da i hvert fald chip på :-)
Syret at det er så svært at finde datasheet på! Ikke engang resten af
NSM4xxx'erne kan man umiddelbart finde. Måske et format til "senere
brug"(?): http://www.i2cchip.com/digital_display_module.html

/A

Site Timeline