Jeg leder efter en power supply

Hej,

Jeg leder efter en laboratorie forsyning (vil helst ikke bygge selv).
De, jeg har kunnet finde slutter alle ved 30-35 Volt. Jeg vil gerne lidt
længere op. Gerne 80V og helst 5 Amp.

Nogen, der kan give et hint ?

Bo //

Re: Jeg leder efter en power supply

Hvad må din ripple være belastet ?
Har du kigget hos thiecom og conrad ?

Jacob

Re: Jeg leder efter en power supply

Ingen ripple på en lab forsyning (hvis du mener 50Hz brum). Måske har
jeg ikke formuleret mit spm godt nok:

0-80V out, variabel
op til 5 amp ud
instrumenter for strøm og spænding
variabel strømbegrænser.

Bo //

Re: Jeg leder efter en power supply
Hej Bo

Du skal nok designe den selv, og designe med en trafo hvor du
skifter udtag efterhånden som spændingen vokser, det er en
god måde at begrænse effekttabet på.

Mvh Max

Re: Jeg leder efter en power supply

Jeg skal bruge een i midten af næste uge, så jeg vil gerne betale mig
fra det. Jeg gætter på at der findes noget SMPS baseret med en analog
efter regulator. Muligvis ikke billigt...

Bo //

Re: Jeg leder efter en power supply

Du kan prøve om du kan finde en HP6030A
Den kan det du søger + lidt mere.

Nej.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

http://www.testequipmentdepot.com/usedequipment/hewlettpackard/powersupplies
/6030a.htm

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Åh, ja. Fine sager, men noget over målet.

Jeg skal arbejde med stepmotor styringer i 300W klassen, og jeg kan ikke
lide at basere mig på smeltesikringer, som eneste debug værktøj :-)

Bo //

Re: Jeg leder efter en power supply
http://www.testequipmentdepot.com/usedequipment/hewlettpackard/powersupplies

Har selv en 6031

Kan kun være enig.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: Jeg leder efter en power supply
Hej Bo

OK, jeg havde ikke opfattet at du skrev at du ikke ville bygge selv, troede
at du eftersøgte et gør det selv projekt.

Mvh Max

Re: Jeg leder efter en power supply

Mon ikke 100hz? ;-)

Jo, jeg har før set at sådan nogle laves, men jeg husker ikke hvem der
lavede dem eller solgte dem.

Og jeg formoder du har kigget hos Farnell og RS ?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Jeg leder efter en power supply

Jeg havde kigget hos RS, men ikke farnell, da de for flere år siden har
fornærmet mig. Men jeg kan at de har løsningen. Tak for tip'et. jeg
bestiller een i morgen:

http://dk.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?SKU10%76815&N40%1

Bo //

Re: Jeg leder efter en power supply

Sådan havde jeg det også engang med en leverandør,
indtil jeg fandt ud af at:

Den eneste person, som gammelt nag gør ondt på, er en selv.

Sørg i øvrigt for at stille den nye strømforsyning ved siden af
skillevarioen, og anvendt ikke de sammen prøveledninger som du normalt
anvender til labortoriestrømforsyningen.

I mit eget baghoved har jeg ingen respekt for sorte og røde ledninger og
stik. Hvorimod jeg holder respektafstand til de blå og brune.

De gange hvor jeg i en snæver vænding har brugt sort/røde ledninger til 230V
er det altid endt med at jeg har fået et rap over nallerne, fordi mit
baghoved stadig troede at det var en ufarlig 5/9/12/24 VDC.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Jeg leder efter en power supply

Den tager jeg til efterretning. Jeg ikke selv behøver at lave alle
fejlene :-)

Bo //

Re: Jeg leder efter en power supply

Mmm - Thurlby Thandar
http://www.tti-test.com/products-tti/psu/cpx-series.htm

Men som altid: Du kan jo købe en dual og seriekoble...

/Anders

Re: Jeg leder efter en power supply

Xantrex 8)

http://www.instruments.dk/psu/ET_L0.htm

Jeg har selv 2 XKW'ere 600V-1.7A, de larmer dog en hel del ved lav
belastning...

    Mvh
        Kimjand

Re: Jeg leder efter en power supply
BE5%de Velleman og ELV har fE6%rdige produkter, prF8%v at kaste dem et
blik.

Re: Jeg leder efter en power supply

Jeg har set dem, men de ender alle mellem 30 og 35 volt ud, og det
rækker ikke. Jeg bestilte en 100V 10Amp

http://dk.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?SKU10%76815&N40%1