Jeg har en kraftig laserog mangler noget der kan få den til at skrive tekst..

Jeg har en Laser 500mW Grøn

Jeg tænkte om der findes tegninger til selv at bygge, eller færdige moduler.
Der kan bøje en laser stråle så den kan tegne eller skrive tekst...

Hilsen Jan

Re: Jeg har en kraftig laserog mang ler noget der kan få den til at skrive tekst..

Jeg har lavet sådan en styring der kan lige præcis hvad du søger. Prøv
at tage et kig her: http://www.future-design.dk/Lmp2000_leaflet.pdf

Og jeg kan også skaffe det "modul" der afbøjer strålen.

Mvh
   Jan

Re: Jeg har en kraftig laserog mang ler noget der kan få den til at skrive tekst..
Hej!

Men hvor er diagram + software til download?

Hint: Det er ikke et kommercielt forum du er landet i, så den skal kunne bygges
af folk i gruppen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Jeg har en kraftig laserog mangler noget der kan få den til at skrive tekst..

Den simpelste anordning til det du vil , er to små Højtaler
hvor på der er klæbet et spejl , en spændning vil så trække eller skubbe på
højtaleren og Laserstrålen vil afbøjes.
http://www.hilbren.nl/laser (eng).htm
http://www.acm.uiuc.edu/macwarriors/projects/laserline/screenshots/0.1/speakers.jpg
http://spt06.chez-alice.fr/00/scan2.htm
http://www.acm.uiuc.edu/macwarriors/projects/laserline /

men-men....
Det er ikke noget at skrive hjem om :o)
Hastigheden med højtalerer er simpelt hen ikke høj nok
øjets træghed afhjælper dog en del.
Men til små experimenter er de helt fine.

Det du skal  bruge er galvano-scanners
http://www.camtech.com/products/6200/6200.html
http://www.cambridgetechnology.com /

Der findes en masse typer, fælles for dem alle er at de koster en masse
penge.
Dertil kommer så en styring.

Du kan lave galvanos selv , med bla gamle hardiske, men
igen, resultatet er ofte skuffende og står slet ikke mål med
indsatsen.

Nu har du da lidt at starte med.

MEN LIGE EN ADVARSEL (unskyld jeg råber)
Laser stråler er farlige , meget farlige.
Især effekter på 100 mW og der over,selv en meget lille laser kan ødelægge
et øje.
Så først , anskaf dig et par beskyttelses briller og hav dem
altid på når laseren er tændt .
Der er ikke meget ved et laser show man ikke kan se !!

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Jeg har en kraftig laserog mangler noget der kan få den til at skrive tekst..
http://www.acm.uiuc.edu/macwarriors/projects/laserline/screenshots/0.1/speakers.jpg

Er der ikke noget med, at spejlet skal være monocromt og at spejllaget skal
være pådampet forsiden af spejlglasset for at undgå lysets brydninger gennem
glasset? Især det sidste må være det vigtigste.

Karsten H. (7870)
Re: Jeg har en kraftig laserog mangler noget der kan få den til at skrive tekst..

Jo Det glemte jeg at nævne , ikke at et alm spejl ikke kan bruges til "små"
forsøg, men reflektionen fra et alm spejl
er ikke så god som de type spejl du nævner.
Det bedste er at "skralde" en gammel LaserPrinter
der sidder en del spejle i af netop den kvalitet du omtaler.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Jeg har en kraftig laserog mangler noget der kan få den til at skrive tekst..
Hej Karsten

Hvad er et monocromt spejl ?

Overfladespejle bruges jo også til alle optiske formål, spejle med
glas foran bruges kun til spejle man bruger på badeværlser og
lignende steder.

Re: Jeg har en kraftig laserog mangler noget der kan få den til at skrive tekst..

Monocromt spejl reflekterer kun lys af den farve(temperatur), belægningen er
lavet til. Hvis du f.eks. prøver at spejle dig selv i det slipper du "så
rart for teksten Undskyld den dårlige billedkvalitet" :-)

Ja til punkt 2.

Karsten H. (7870)
Re: Jeg har en kraftig laserog mangler noget der kan få den til at skrive tekst..
Hej Karsten

Ok, tænkte nok at det var det du mente.

Og så mener jeg seriøst at de ikke laver spejle som de
gjorde tidligere, de er ringe nu om dage.

Re: Jeg har en kraftig laserog mangler noget der kan få den til at skrive tekst..

http://elm-chan.org/works/vlp/report_e.html

Site Timeline