Jeg har 2 stk. 40 bens DIL AD konverter jeg gerne vil lodde ud

Hej NG

Jeg har 2 stk. 40 bens DIL AD konverter jeg gerne vil lodde ud, da jeg
går ind for genbrug.

Jeg har øvet mig på nogle andre 40 bens DIL IC'er, men jeg kan ikke
lodde dem ud, da der altid er nogle ben der sidder fast i de
dobbeltsidede print.

Jeg har tin suger og tin sugebånd og en udmærket Weller loddekolbe, med
en bred spids.

Jeg kan huske at jeg for ca. 25 år siden brugte en "loddestation" hvor
loddehoveder kunne opvarme alle ben på en gang - er det den eneste måde
at ud lodden IC'er på, så er det nok billiger at købe nye AD konverter.

Kan I lodde en 40 bens DIL IC ud (så den virker bag efter) - og hvordan
gør I så ?

- § - Kim Nielsen - § -

Re: Jeg har 2 stk. 40 bens DIL AD konverter jeg gerne vil lodde ud

Forsøk varmluft, 1500W.
Ikkje forsøk propanbrenner.

Eg har ofte brukt den elektriske komfyren; eg bruker eit par avstandsskinner
8*8 mm, og middels varme, varmer heile kortet og plukker komponentane når
kortet er blitt "varmt".

HM

Sv: Jeg har 2 stk. 40 bens DIL AD konverter jeg gerne vil lodde ud
Hej Kim
Jeg bruger min EL-ovn, den bliver forvarmet til 270°C, hvorefter
printpladen bliver lagt i midten af ovnen på risten i 3 min, så kan du
pille, eller ryste alle komponenterne af.

Husk at rette alle benene, inden du lægger det i ovnen.

Hvis du ikke får alle komponenterne af i første hug, så lad printet køle
helt af, før du lægger den i ovnen igen.

Pas på med TCXO'er VCO'er og andre komponenter der indeholder små
selvstændige print.

--
Vy 73 de OZ2ESA
Ejvind Andersen

Ja, sagtens, nyt loddetin på alle loddeøer, tinsugetråd til _alt_ tin er
væk og et lille "vip" med benen lige inden lodningen bliver kold igen,
så det sidder i midten af hullet og ikke ude ved den ene side og hænger
fast i det ultratynde lag tin der er tilbage.

Har gjort det 1.000.000 gange.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Jeg har 2 stk. 40 bens DIL AD konverter jeg gerne vil lodde ud

Til sådan en opgave har vi heldigvis en Sue Ellen, gud's gave til service
folket.

Nærmere bestemt en Hakko 820 udlodde pistol, den klare den opgave.

http://www.hakko.com/itnl/product.html?catID=7&prodID25 %

Mvh Max

Re: Jeg har 2 stk. 40 bens DIL AD konverter jeg gerne vil lodde ud
hvordan

Shit den ser fe' ud! Men hvad koster sådan en svend.....

Don

Re: Jeg har 2 stk. 40 bens DIL AD konverter jeg gerne vil lodde ud
Hej Don

Jeg vil tro at den koster en 2-3000 kr. Dyrt, men på et serviceværksted
er den hver en krone værd.

Mvh Max

Re: Jeg har 2 stk. 40 bens DIL AD konverter jeg gerne vil lodde ud

Det er godt nok mange gange!

--
"You look down and you see a tortoise crawling towards you."

Re: Jeg har 2 stk. 40 bens DIL AD konverter jeg gerne vil lodde ud

Jep ca en million.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Jeg har 2 stk. 40 bens DIL AD konverter jeg gerne vil lodde ud

Og med din alder har du så gjort det ca, 75 gang om dagen :-))

Bo //

Re: Jeg har 2 stk. 40 bens DIL AD konverter jeg gerne vil lodde ud

Hov, hov, kan du skrive 88 !
Så gammel er jeg heller ikke.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Jeg har 2 stk. 40 bens DIL AD konverter jeg gerne vil lodde ud
Hej Klaus,

Det bliver du hurtigt hvis du sidder i så meget lodde-os ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Udsugning min ven - udsugning :-)

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Jeg har 2 stk. 40 bens DIL AD konverter jeg gerne vil lodde ud
Hej Klaus,

88 gange om dagen ?  (Hvilken stamina ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Ved nærmeste lejlighed vil jeg prøve at varme et "tilfældigt" print op
og se hav der sker.

- § - Kim Nielsen - § -