Jeg er pludselig i tvivl (LVP af 18F kredse)

Jeg er ved at lægge sidste hånd på et ethernet.
Jeg bruger en 18F6722 til at styre løjerne og havde tænkt at programmere
den vha. lvp.
Men - så vidt jeg kan læse i databladet, skal den have 4.5V til 5.5V når
den programmeres. Er dette korrekt?
Det er jo ikke godt, da der resten af kredsløbet kører på 3.3V. Hvad gør
    man så?

Jonas Jalling

Re: Jeg er pludselig i tvivl (LVP af 18F kredse)
Jeg har nu læst lidt videre på det og tror jeg har fundet ud af følgende:
Der sættes en diode og en modstand mellem MCLR og vcc. Derved kan jeg
programmere med højere spænding end de 3.3V og resten af kredsløbet er
upåvirket.
Så kan jeg programmere den normalt ved hjælp af  PGC, PGD og CCP2. Korrekt?

Jonas Jalling

Re: Jeg er pludselig i tvivl (LVP af 18F kredse)

Kun modeller der hedder F18LF kan programmeres som low voltage programable.
Du skal huske at trækker PGM benet højt for at bruge lvp.

Hilsen Mikkel

Re: Jeg er pludselig i tvivl (LVP af 18F kredse)
Ja,

Jeg fandt også ud af at lvp nok ikke var hvad jeg ønskede. Men har jeg
så ikke ret i at jeg skal sætte en diode på mclr for at beskytte resten
af kredsløbet og så ellers bare programmere den som ellers?

Jonas Jalling

Re: Jeg er pludselig i tvivl (LVP af 18F kredse)

    Jo 1 diode + 10k ohm i serie mellem /MCLR og Vdd. så kan det hele klare
at du hæver /MCLR til de 13-15Volt der nu skal bruges.

    Hvad programer du med ??? ICD-2 detecter jo selv hvad systemet køre, og
kan fint virke ved de 3,3V. Hvad med dine PGC, PGD, og PGM(bruges
ikke)... bruger du dem til andet ned ICSP stikket ???

--
VH
Lars Molnit

Yes, det var netop det jeg mente. :-)

Lige i øjeblikket bruger jeg bare en gammel een jeg har liggende, men
bestilte faktisk en icd-2 forleden, så den skulle da gerne snart dukke op.
Jeg bruger ikke de tre øvrige ben, så her er ingen problemer med for høj
spænding.

Jonas Jalling

Re: Jeg er pludselig i tvivl (LVP af 18F kredse)

    Microchip har en lille App. Note omkring ICSP delen, og der er
diode/modstandstrikket i, nogen bruger ikke dioden men det er en god ide.

    I Microchips note, er der også vist brugen af nogen 10-100k ohms
modstanden i sammenhæng med at bruge PGD, PGC, og PGD benende og stadig
kunne bruge ICSP delen.... dette skider rent sagt, så du skal lige være
ekstra vågen hvis du skal lave det trick, og lave nogen forsøg først ala
buge en god kending som en 16F877, og så lige teste det i et hulboard
eller noget med det du skal ha på de ben.

--
VH
Lars Molnit