Java programmer til mobil

Det er måske lidt off-topic, men java gruppen er nærmest død...

Mit ønske:
At kunne lave små java applikationer til mobiltelefoner.
Når jeg er blevet fortrolig med det, vil jeg kunne lave et program som kan
modtage og sende beskeder via bluetooth(seriel protokol, SSP).

Mine forudsætninger:
Jeg er erfaren programmør når det gælder embedded / C programmering til
mange forskellige microer.
Har arbejdet med Visual C++ for 10 år siden. Min fortrolighed med
objektorienteret programmering er ikke hvad den har været...
Java har jeg meget ringe erfaring med, specielt når det gælder til
mobiltelefoner.

Hvad jeg har fundet ud af:
At man skal bruge SUN J2ME SDK, WTK og hvad det nu hedder, og måske
NetBeans?

Det er lykkedes mig at compilere et lille eksempel som skriver nogle
tekster, og jeg har kunnet sende .jar filen til min mobil.

Men så går det galt. Jeg har prøvet at følge en tutorial fra
Ingeniørhøjskolen i Århus (min ganle skole...), men det er som om at tingene
bare ikke hænger sammen, og jeg ved ikke rigtigt hvordan man bruger
programmerne, og i hvilken rækkefølge. Specielt programmet Sun Wireless
Toolkit, so mder henvises til at man skal bruge, fatter jeg absolut intet
af. Det ligner på ingen måde et udviklingsmiljø???

Bottom line, så er jeg efter flere timers googling totalt forvirret.
Er der nogen der lige kan give sådan en simpel køreplan for hvordan man
begynder et projekt, og får det på mobilen, og også hvilke programmer man
bruger til hvad, af dem som jeg nævner?

pft
Kåre

Re: Java programmer til mobil

Og da du nu vælger en anden gruppe frem for java gruppen, kommder der da
slet ikke liv i den.......

Re: Java programmer til mobil

Jeg ved det, jeg ved det...
Men een post om måneden i den anden gruppe er håbløst...
I denne gruppe er der en del der leger med embedded programmering og andet
fusk. Det ligner jo lidt ;o)

Men jeg har kigget lidt rundt, og det kunne godt være man skulle begynde at
overveje noget efteruddannelse...man skulle jo gerne kunne følge med de unge
og smarte :o)

Kåre

Re: Java programmer til mobil

Du kan jo prF8%ve alligevel - der er nogen som bemE6%rker indlE6%g der!

I trist erkendendelse af det dF8%ende usenet er der:

http://www.udvikleren.dk og http://www.eksperten.dk

Site Timeline