ISM Bånd - sendestyrke og bånd ...

Hej

Jeg leder efter et ISM bånd der er tilladt at anvende i hele europa (eller bare EU)

Jeg har kigget på følgende:

433.92MHz 8xx samt 9xx MHz områderne 2.4GHz samt 5.8GHz

Er der nogen som kender den maksimale sende effekt der er tilladt på de bånd for industrielt udstyr? Jeg mindes det er enten 10mW eller 100mW men er usikker på stående fod. Jeg har før brugt 433MHz moduler fra Linx Technologies der er udformet som "en ic med alt support inden i" men er der nogen som kender noget tilsvarende ? der er til udstyr som skal masse produceres og selvfølgelig må det ikke koste noget :o) så helst ingen IC løsninger der kræver et hav af externe komponenter så som krystaller, spoler og skidt. strømforbrug er et must ... jeg vil gerne ned under 6mA på modtager modulet så hvis nogen kender noget så skrig endelig op !

Mange tak for interessen.

M.v.h. Lasse Madsen kryds postet til dk.fritid.hamradio / dk.teknik.elektronik

Reply to
Lasse Madsen

Hej Lasse

Ind og kigge i den interaktive frekvensplan hos

10mW ved dutycycle
Reply to
Bo Braendstrup

kik på melexis

samt her:

"Lasse Madsen" skrev i en meddelelse news:d3j3c0$1nvr$ snipped-for-privacy@newsbin.cybercity.dk...

bånd

modulet

Reply to
Thomas Scherrer

"Lasse Madsen" skrev i en meddelelse news:d3j3c0$1nvr$ snipped-for-privacy@newsbin.cybercity.dk...

bånd

modulet

Hej Lasse,

- du skal studere dokumentet ERC/REC 70-03; det indeholder alt, du bør vide om SRD-udstyr og dets anvendelse i CEPT-landene. Det kan downloades fra EROs hjemmeside

nærmere bestemt på
. Husk også at downloade Implementation-dokumentet.

Sven Lundbech OZ7S, OZ1AWJ Landsformand EDR

Reply to
Sven Lundbech

Hej Bo,

Tak for linket, jeg kendte ikke til den "interaktive frekvensplan" det er rart at se noget offentligt fungere i praksis :o) længe leve informations samfundet eller bare itst :o)

tak for det hurtige svar !

dumt spørgsmål..... hvad er ETSI ?

m.v.h. Lasse

Reply to
Lasse Madsen

Hej Thomas,

Mange tak !

Jeg kendte ikke til melexis som fabrikant ! har du kendskab/erfaringer med deres kredse?

m.v.h. lasse

Reply to
Lasse Madsen

Hej Sven,

Alletiders det var lige hvad jeg ledte efter !

m.v.h. lasse

Reply to
Lasse Madsen

Ja det er noget guf der virker samt er billigt !!

mvh Thomas Scherrer

Reply to
Thomas Scherrer