ISM Bånd - sendestyrke og bånd ...

Jeg leder efter et ISM bånd der er tilladt at anvende i hele europa (eller
bare EU)

Jeg har kigget på følgende:

433.92MHz
8xx samt 9xx MHz områderne
2.4GHz samt 5.8GHz

Er der nogen som kender den maksimale sende effekt der er tilladt på de bånd
for industrielt udstyr? Jeg mindes det er enten 10mW eller 100mW men er
usikker på stående fod.
Jeg har før brugt 433MHz moduler fra Linx Technologies der er udformet som
"en ic med alt support inden i" men er der nogen som kender noget
tilsvarende ?
der er til udstyr som skal masse produceres og selvfølgelig må det ikke
koste noget :o) så helst ingen IC løsninger der kræver et hav af externe
komponenter så som krystaller, spoler og skidt.
strømforbrug er et must ... jeg vil gerne ned under 6mA på modtager modulet
så hvis nogen kender noget så skrig endelig op !

Mange tak for interessen.

M.v.h.
Lasse Madsen
kryds postet til dk.fritid.hamradio / dk.teknik.elektronik

Re: ISM Bånd - sendestyrke og bånd ...

Hej Lasse

Ind og kigge i den interaktive frekvensplan hos www.itst.dk!

10mW ved dutycycle <10%, 1mW ved dutycycle <100% @ 433,92MHz,
men ind og kigge selv, der står meget. Der er også links
til ETSI dokumenter.

/Bo.

Re: ISM Bånd - sendestyrke og bånd ...
Hej Bo,

Tak for linket, jeg kendte ikke til den "interaktive frekvensplan" det er
rart at se noget offentligt fungere i praksis :o)
længe leve informations samfundet eller bare itst :o)

tak for det hurtige svar !

dumt spørgsmål..... hvad er ETSI ?

m.v.h.
Lasse

Re: ISM Bånd - sendestyrke og bånd ...
kik på melexis
http://www.melexis.com /
samt her:
http://www.melexis.com/prod_rf.asp

bånd
modulet

Re: ISM Bånd - sendestyrke og bånd ...
Hej Thomas,

Mange tak !

Jeg kendte ikke til melexis som fabrikant !
har du kendskab/erfaringer med deres kredse?

m.v.h.
lasse

Re: ISM Bånd - sendestyrke og bånd ...
Ja det er noget guf der virker
samt er billigt !!

mvh
Thomas Scherrer

Re: ISM Bånd - sendestyrke og bånd ...

bånd
modulet

Hej Lasse,

- du skal studere dokumentet ERC/REC 70-03; det indeholder alt, du bør vide
om SRD-udstyr og dets anvendelse i CEPT-landene. Det kan downloades fra EROs
hjemmeside www.ero.dk, nærmere bestemt på
http://www.ero.dk/documentation/docs/docfiles.asp?docid16%22 . Husk også at
downloade Implementation-dokumentet.

Sven Lundbech
OZ7S, OZ1AWJ
Landsformand EDR

Re: ISM Bånd - sendestyrke og bånd ...
Hej Sven,

Alletiders det var lige hvad jeg ledte efter !

m.v.h.
lasse

Site Timeline