Iriterende PIR-føler.

Hej.

Jeg har en PIR-føler af billig "Silvan kvalitet" sat op på min husgavl.
Problemet er at den virker lidt for godt og står og tænder en 500W
projektør i tide og utide om natten. Det er i sig selv ikke noget
problem, men det koster jo en del strøm med tiden.

Jeg har tænkt på evt. at koble den i serie med en anden føler for på den
måde at lave en AND-gate med dem. Ideen er at reducere fejlaktiveringer.
Er det en god ide?

Er der evt. en mulighed for at ændre på elektronikken for at forbedre
funktionen af føleren.
Min Føler har mulighed for at justere den tid der er tændt efter
aktivering og hvor mørkt der skal være inden den tænder. Kan man tilføje
en justering af følsomheden/rækkevidden?

Mvh
John Smith

Re: Iriterende PIR-føler.

Med tape, Ja!

Mvh. Uffe Ravn

Re: Iriterende PIR-føler.
Hej...

Undlad lige gafa når du er igang John :o)

Prøv at skild dyret ad der *plejer* at være et potmeter at justere
følsomheden på... men måske er plejer død i silvan udstyr :D

/Madsen

Site Timeline