IRF630 som segment driver

Jeg prøver at anvende nogle IRF630 til at drive cathoderne på et
fælles anode 7-segment.
Jeg har 100kohm fra gaten til ground, cathoden fra segmentet på drain
og source til ground.
Når jeg har 5V på gaten åbner FET'en som ønsket, men når jeg grounder
gaten ligger der kun 0,7V på drain.. segmentet står altså altid tændt.

Hvad gør jeg galt?

MVH
Søren Wøhlk

Re: IRF630 som segment driver

Hvad åbner du med (uP eller lignende) og hvad er "lav" (elLer "0") på
det ben du bruger ?

Re: IRF630 som segment driver
On Sat, 02 Apr 2005 16:59:30 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Jeg har bare muret et test kredsløb op, hvor jeg så kortslutter gaten
til enten stel eller forsyning.  Lav er så  stel.

nej..den svæver.

Den teori havde jeg også, men jeg har prøvet opstillingen med en 3-4
stykker..

MVH
Søren Wøhlk

Re: IRF630 som segment driver

Har du tilfældigvis noget, der rører ved metaltappen? -den er jo også
forbandet til modterbenet (drain)

Hvis den ellers er forbundet rigtigt, må den være defekt.

Bo //

Re: IRF630 som segment driver
Hejsa,

Er du _helt_ sikker på drain og source ikke er byttet om i din opstilling??

/C

Re: IRF630 som segment driver

Jo.. så skal der da være en fejl i databladet..

MVH
Søren Wøhlk

Re: IRF630 som segment driver

Det passer ellers med at det er beskyttelsesdioden du kan måle

Re: IRF630 som segment driver

Det var en fejl 40... Jeg takker for hjælpen.

MVH
Søren Wøhlk

Site Timeline