Irede batterikontakter i fjernbetjening

Hej med jer

Jeg har to Beolink 1000-fjernbetjeninger, der er irede på
batterikontakterne:

http://peecee.dk/upload/view/134841

http://peecee.dk/upload/view/134842

De virker ofte kun efter at jeg har åbnet batteridækslet og "rullet"
batterierne lidt frem og tilbage for at skaffe kontakt.
Kan jeg gøre noget ved det? Findes der ikke en væske man kan dyppe
batteriholder-delen ned i (lidt ligesom det dér vidundermiddel man ser på
TV-shop, som renser messing, sølv osv.)
Eller er eneste udvej at udskifte metaldelene (kontakterne)? Hvis man da
overhovedet kan få dem løse...
Det skal siges at batterierne, der sidder i nu, selvfølgelig er nye.

Hvad gør jeg?

P.S.: Kan iret betyde, at batterierne aflades langsomt mens de sidder i
fjernbetjeningen (krybestrøm)?

--
Hilsen Jakob :-)

Re: Irede batterikontakter i fjernbetjening

Renser dem rent mekanisk, med en glasfiberbørste og smiler, for så
virker de i 20 år igen.

Re: Irede batterikontakter i fjernbetjening

Jeg har renset dem for nogle år siden - dog ikke med en glasfiberbørste. Det
var vist en messing(?)børste. Håbede på noget mere permanent, men ok, en
rensning hvert 2. år er vel også ok hvis man ikke vil oftre en ny
fjernbetjening.

--
Hilsen Jakob :-)

Site Timeline