IrDA til RS232

Hej Folkens.

Jeg har et device med en alm. serielport på, normalt beregnet til at blive
forbundet til en PC's serielport.

Hvis jeg nu vil sætte noget IR på den port (indgang), hvad skal jeg så bruge
for at komme fra IR til RS232?

/Rune

Re: IrDA til RS232
Det kommer an på hvad det er for noget IR du vil modtage.

Hvis det er IRDA altså RS232 data via IR, så skal du bruge en IRDA modtager
og en max232.

Hvis det er fra en fjernbetjening, så er det lidt sværer.

Mvh Jesper Hansen

Re: IrDA til RS232

Kanskje du finne noe nyttig her, http://www.vendur.com ?

No forstod eg ikkje heilt spørsmålet ditt, men rekner med det kanskje
er Ira-2 du er ute etter?  Du kan motta IR signaler fra
fjernkontroller til PCen.

mvh
.runar

Re: IrDA til RS232

Det er nogen tal som jeg skal sende fra min Palm, via et program jeg selv
laver. Det dumper simpelthen bare nogen bytes ud på serielporten.

Okay - der sidder allerede en max232 på modtager-devicet, da det tidligere
har været beregnet til brug fra en almindelig PC's serielport.

Udgangen på sådan en IrDA modtager er det RS232 niveau, eller kan jeg helt
undvære max232'eren og få TTL-niveau ud?

/Rune

Re: IrDA til RS232
Det er TTL niveau der normalt kommer ud fra IRDA modtageren.

Mvh Jesper

Site Timeline