IR21834 udgangene skiftvis High og Low - Page 4

Re: IR21834 udgangene skiftvis High og Low [IR2101]
Hej Glenn

Tak for hjælpen.
Vælger 2x24Vzener
Ha. forsat en god aften

Med vendelig hilsen
Monie

Re: IR21834 udgangene skiftvis High og Low [PS ang. IFR540 lækstrøm]
Til Glenn

Jeg vender lige tilbage med nogen praktiske målinger:
Q1 = målt mellem Phase og +15V  var der 8.13V "ubelastet"
Q2 = målt mellem Phase og GND var der 6.82V "ubelastet"

På begge Gate er der også forskel mellem dem:
Q1 = målt mellem GND og Gate var der 13.40 "ubelastet"
Q2 = målt mellem GND og Gate var der 8.15 "ubelastet"

Se her det færdige diagram her:  www.sunwind.dk/projekt/IR2101-Diagram.jpg

Hvor for er der denne forskel mellem Q1 og Q2??
Jeg trode at når f.eks når T1 var high så var der målt mellem Phase A og
+15V = 8.13V
Hvorfor ikke 15V??

Hvorfor åbner mosfet'ene ikke helt??

Med venlig hilsen
Monie

Re: IR21834 udgangene skiftvis High og Low [IR210x]

Hej Monie

Som der står her:

skal du sende et firkant signal ind (100-1kHz), men det skal være i
modfase til T2 (f.eks. 40106) og lige til T1, der signalerer at øvre
gren skal tændes.

Kig på output-signalet med et oscilloskop på en "Phase"-udgangen med den
ene kanal - og anvend den anden kanal til at se på input-signalet.

Du kan ikke anvende statiske DC-signaler til at teste kredsløbet ordenligt.

mvh/Glenn

Re: IR21834 udgangene skiftvis High og Low [IR210x]
Hej Glenn

Her kan du se helle diagrammet over  Phase A
Sende et firkant signal ind 1kHz, modfase til T2 og lige til T1

www.sunwind.dk/projekt/ir2101-Hele-Diagram.jpg

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Re: IR21834 udgangene skiftvis High og Low [IR210x]
Hej Glenn

Jeg er ved at redigerer en printplade med Eagle.

ERC (Electrical Rule Check) viser denne her meddelse:

WARNING: Sheet 1/1, Net N$27: close but unconnected wires at (4.6 -4.4)

Er der ikke en nem måde, at gå til det sted på printpladen hvor fejlen er?
Så jeg kan rette fejlen ;-)

Med venlig hilsen
Monie

Re: IR21834 udgangene skiftvis High og Low [IR210x]

Hej Monie

Du ved mere om Eagle end jeg gør. Jeg håber der er en anden der kan hjælpe.

mvh/Glenn

Re: IR21834 udgangene skiftvis High og Low [IR210x]

Når du nu ligefrem får oplyst koordinaterne, så kan det vel ikke være så
svært at finde. Ellers prøv "run find n$27", hvis du har den ulp der
hedder "find"

Re: IR21834 udgangene skiftvis High og Low [IR210x]
Hej HKJ

Tak for tip'set.
Det er første gang jeg benytter en ulp-fil som "FIND" og med CMD: "run find
n$27" i kommandovinduet.
Det viste sig, at WARNING skulle findes i schematic og ikke i layout som jeg
gjorde.
Har du andre gode ULP-fil'er som du vil anbefale mig at lærer kende?

Med venlig hilsen
Monie

Re: IR21834 udgangene skiftvis High og Low [IR210x]

Selvfølgelig skulle den det og det forklarer så også hvorfor du ikke
kunne bruge koordinaterne.

Dem jeg plejer at bruge er:

renumber-sch.ulp
Den bliver kørt når diagram og printlayout er færdig, lige før jeg
sender det til fremstilling.

bom.ulp
Den laver mit udgangspunkt for styklister.

smash_all.ulp
Den bliver brugt på print, så kan jeg bagefter redigere placeringen af
alt tekst. Den findes også som kommandoen "smash", men den virker kun på
en komponent af gangen.

Re: IR21834 udgangene skiftvis High og Low [IR210x]
Hej HKJ

De ULP-fil'er du henviser til vil jeg afprøve ;-)

Tak for hjælpen.
Ha, en god Søndag.

Med venlig hilsen
Monie

Re: IR21834 udgangene skiftvis High og Low [PS ang. IFR540 lækstrøm]
Hejsa,

Et RS-nummer vil jeg ikke umiddelbart give, men:
*Kondensatortypen skal nok være af MKP-typen (lav læk).
* Bare een gang VB-VS kommer under ~8.2V lukker uvlo ned.

Hvis det er det eneste, og der ikke er nogen form for kondensator på
udgangen af denne har du fejlen der. En 7812 regulerer _ekstremt_ langsomt,
og kan absolut ikke levere de (puls-)strømme du har behov for. Du skal
anvende en lokal afkobling _helt_ tæt på benene VCC og COM som kan levere
strømmene. Denne skal nok også være af en MKP-type, sikkert mindst 10 gange
større end din bootstrap-kondensator - måske paralleltkoblet med noget
elektrolyt med lav ESR.

Ud over det; når din bootstrapkondensator skal oplades i off-tiden for
top-switchen, sker det gennem bund-switchen. Tjaeh, får du ikke tændt
bund-switchen, får du heller ikke ladet bootstrapkondensatoren op....
Forbindelsen mellem top-switch-source og bund-switch-drain skal have _lav_
impedans.

* Måske spændingsforsyne kredsen med 15V eller 18V for at få større margen
til UVLO??

*Bruger pulstrafoer?? (galvanisk adskillelse, JUBLE)

/Claus

Re: IR21834 udgangene skiftvis High og Low
Hejsa

Har lige modtaget svar fra IRF:

Hi Monie,

The problem should be the bootstrap capacitor insufficiently charged.This
capacitor is charged when low side FET on and Vs swings to GND.
The bootstrap component should be selected carefully according to section 3
of AN-978:
http://www.irf.com/technical-info/appnotes/an-978.pdf

Regards,
Harrison

Med venlig hilsen
Monie

Re: IR21834 udgangene skiftvis High og Low
Hej Glenn

Glemte lige at fortælle at jeg havde teste C11 med henholdvis 2.2uF og 4.7uF
Og det holder "HO" high i længer tid

Med venlig hilsen
monie