IR-repeater og IR-keyboard+mus

Hej,

Der findes på nettet forskellige diagrammer til IR-repeatere, og jeg
har også set dem i butikker.

Vil de også virke med IR-keyboards og mus?

Tak,
Walther

(jeg kan evt poste et specifikt diagram?)

Re: IR-repeater og IR-keyboard+mus

Hvad mener du med IR ?? IRDA ??

For normalt er de keyboards og mus jeg har set Radiobølger og ikke lys

Kasper

Re: IR-repeater og IR-keyboard+mus

Det er rigtigt de fleste nye er RF, men der findes nogle IR hvor man
sætter en reciever i USB porten, som ligger bag på skrivebrodet.

Jeg skal have en computer ca. 15m væk fra en skærm, og det er ikke så
nemt at forlænge et USB kabel.... IR-repeater ville være smart.

mvh,
walther

Re: IR-repeater og IR-keyboard+mus

Ville det ikke være billigere at købe et RF sæt til 200-500 kr ??

Ellers så kommer det jo an på om det er moduleret eller ikke moduleret
signalet

Kasper

Re: IR-repeater og IR-keyboard+mus

Tror du de rækker +10m igennem 3 vægge? Findes de til USB?

Ja det var sådan noget jeg var i tvivl om, er det relevant for
repeaterne?

Tak,
Walther

Re: IR-repeater og IR-keyboard+mus

nogle af dem har en pæn rækkevidde... ja der findes til usb

Ja for det første skal det signal mellem repeterne være modueleret ellers er
det vel max 1meter rækkevidde ca...

og så er det med modtager etc....

Kasper

Re: IR-repeater og IR-keyboard+mus
Hej Kasper,

Et umoduleret IR-signal rækker ikke engang en tyvendedel af det hvis det
skal kunne bruges til noget (speed wise).

--
Venlig hilsen,
Søren