IR-Repeater, diagram, kabler, udvidelse

Hej,

Nogen der har prøvet vedhæftede kredsløb?:

http://www.electronic-projects.net/Electronic-Projects/projects/remote_e
xtender2/index.shtml

Hvis der er nogen der kan gennemskue diagrammet, kan vedkommende måske
oplyse mig om man kan bruge almindeligt kabel imellem enhederne (og
ikke antennekabel som der lægges op til), samt om det er muligt at have
flere recievere på een modtager?

Tak,
Walther

Re: IR-Repeater, diagram, kabler, udvidelse
Hej Walther,

Sikkert :)  Bare ikke undertegnede.

Hele ideen med den er jo, at den drives over antennekablet så der ikke
skal ekstra kabler til, ud over det du i forvejen bruger til dit/dine TV-
apparat(er).

Antennekablet trækkes mellem bøsningerne mærket "LINK", TV-apparatet
sluttes til bøsningen TV og Videoen til "Video".

Men hvis du vil bruge det til noget helt andet kan du bruge ringeledning
om det skal være.

Det burde den kunne (med måde), men det vil nok kræve en ændring af
værdierne af R12..R14.

Hvis det er til TV, skal der en buffer på antennesignalet hvis du vil føre
det ud til flere modtagere.

--
Venlig hilsen,
Søren

Ja det så jeg, jeg har desværre kun scart og RGBHV til mine tv'er.

Det lyder godt, så skulle 20m heller ikke være noget problem går jeg ud
fra?

Har du et geustimate på værdierne, og måske en kort forklaring hvorfor?

Tusind tak,
Walther

Re: IR-Repeater, diagram, kabler, udvidelse
Hej Walther,

Ikke spor.

Der fik jeg lige læst noget forkert ind i det du skrev, så inden jeg kan
svare dig ordentligt, må jeg lige have præciseret hvad du mener med "flere
recievere på een modtager"
(Receiver er engelsk for modtager ;)

Hvis du bruger termerne:
TV om TV-modtagere
L-RX om Link-modtagere (dem der er i et andet rum end dig selv)
L-TX om Link-sendere (dem du peger på med din remote)

Hvilke er det så du gerne vil have flere af og hvor mange af hver ?

Og nu vi er i gang, hvilke IR-koder vil du overføre (protokolnavn eller
bærefrekvens).

--
Venlig hilsen,
Søren

Min bøf, jeg mente recievere som dem der modtager fra
fjernbetjeningerne, men i konstruktionen er det omvendt, naturligvis.

Jeg skal have en IR-modtager(L_TX) i stuen, soveværelset og køkkenet,
og een IR-sender(L-RX) i et rackskab (måske med flere IR dioder hvis
muligt?)

Der fik du mig ;)
Ved godt der findes forskellige og forskellige IR-modtagere etc., men
det er bare til 'almindeligt' udstyr. Sony/Force/Samsung.

Tak for hjælpen,
Walther

Re: IR-Repeater, diagram, kabler, udvidelse
Hej Walther,

Det er også lidt forvirrende :)

OK.

Det er det da - hvor mange apparater skal der peges på ?

De kan sagtens have ret forskellig bærefrekvens og hvis det er tilfældet
kan du ikke nøjes med en IR-modtager-chip (den der er brugt i det
"forbedrede" diagram), men skal så have en for hver frekvens (med mindre
de ligger tæt på hinanden og kortere rækkevidde kan tåles).

Men det er så den anden ende af kredsløbet.

Jeg kigger lige på "triplingen" når jeg har fået mig en hastig gang
aftensmad, men jeg ved ikke om jeg når at poste noget i dag.

--
Venlig hilsen,
Søren

(Det er uden at have antennesignalet med, sådan som jeg forstod du ville
have det).

--
Venlig hilsen,
Søren

SUPER!

Tusind tak for hjælpen, jeg skruer det nok sammen en gang i næste uge...

Tak,
walther

Re: IR-Repeater, diagram, kabler, udvidelse
Hej Walther,

Velbekomme :)
Hvis noget driller når du når dertil, må du bare sige til.
(Jeg kan forestille mig at der vil blive lidt, da jeg mener at Sony og
Samsung bruger ret forskellige frekvenser, men det kan, i givet fald, løses
ved at parallelkoble 2..3 IR-modtager-chips til de forskellige frekvenser).

--
Venlig hilsen,
Søren