IR på pc-bundkort ? Hvordan ?

Hej I kloge hoveder :-)

På stort set alle bundkort til pc, er der mulighed for tilslutning af IR i stedet for den ene seriel port. Hvordan H....ulen laver man det der skal i stikket på bundkortet... er det bare sender og modtager dioder, eller er der anden elektronik "blandet ind" ? . Alle de bunkort jeg har set med denne tilslutning, har alle haft 4 ben til formålet... 5v+, Gnd, Rx og Tx. Det skal gerne virke som den Irda port jeg har på min bærbar...

Noget der vil hjælpe ? (skrev "vil" fordi jeg ved i "kan")

Mvh. Dennis.

--der ikk er kæreste med transøster og dorte loddekolbe--

--

Med venlig hilsen

Dennis Gjersbøl Jørgensen
Askhøjvej 7, Lyngby
8570 Trustrup

Tlf. +4540845340

Mail: Privat... dennis@gjersbol.dk
        Mobil... mobil@gjersbol.dk
Reply to
Anders And

[...]

Anders And skriver:

Så køber han et færdigt modul.

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Ok Klaus.... Men hvor ? Der er faktik ikk rigtig nogen der har det som orig. tilbehør. Heller ikk distributørene... Der har jeg nemlig også prøvet... Så derfor... Er det nemt at lave. Jeg kan godt finde ud af og tænde loddekolben ;-) men at lave kredsløb fra bunden osv. kan jeg sku' ikk' finde ud af... samle det er ikk et problem...

Mvh. Dennis.

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Reply to
Anders And

prøv RS-components. Søg efter IRDA. Koster 25-30 kr. INtet arbejde, bare forbind det...

Det Prøver Jeg Da Lige... Tak For Hjælpen...

Mvh. Dennis.

Reply to
Anders And