IR modtager ( til pc )

Hejsa

For længe siden havde jeg en lille IR modtager der sad i en boks,
tilsluttet en PC via seriel port ....

Nu er Serielle porte efterhånden også en saga blot -  USB er midlet,
men kan nogen huske den beskrevne boks.

Der var et lille program med, så man kunne få sin pc til at udføre
handlinger afhængig af den knap på remoten man trykkede på

(Modtageren var ikke hys med hvilken remote man brugte)
--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Re: IR modtager ( til pc )
Hej

Gætter du at du tænker på Lirc.

http://www.lirc.org /

Mvh Hauge

Re: IR modtager ( til pc )

Og til Windows:

http://winlirc.sourceforge.net/

Mvh Hauge

Re: IR modtager ( til pc )

det er så opklaret det var girder ....

IR boksen har en 12c508a siddende, og lidt krimskrams

Jeg har lagt et billede af dimsen her :
http://www.gratisimage.dk/share.php?id5E%48_4DA1C724

Ifald nogen kender den

(Måske det kan være mit USB to Serial der ikke virker..)
--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Re: IR modtager ( til pc )

Ved ikke med Girder, men de serielle Lirc modtagere virker ikke med usb
til serial adaptorer. Kan være dét er dit problem?

/Thomas

Re: IR modtager ( til pc )

Det kan meget vel tænkes problemet ligger i usb_to_serial dimsen
--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Re: IR modtager ( til pc )

Nu fik jeg så forkølet mig på en Ione Q11 modtager (og pind) - den vil
WinLirc åbenbart heller ikke kendes ved -  nogen ideer ?

Så inde på WinLirc sider de omtaler en MCE modtager, men det er måske
Microsoft's egen usb fætter der menes ?

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Re: IR modtager ( til pc )

En anden løsning kunne være at købe et komplet sæt.
Prøv at søge "PC remote control" på dealextreme.com
F.eks. denne her bliver leveret til din dør for sølle 38 kr:
http://www.dealextreme.com/p/multimedia-ir-remote-controller-with-usb-receiver-for-pc-1-cr2025-26368

Leo Havmøller.

Re: IR modtager ( til pc )

Den var da værd at kaste et blik efter !

tak

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's