IR modtager komponent

Jeg er ikke så tit i denne gruppe, men jeg er kommet til at ødelægge en
komponent som sidder og modtager IR (fjernbetjening) signaler.

Det er en lille 3-benet fætter, som er omsvøbt af et metal-lag på 4 af
siderne. Den er sort indeni (under metalkappen), og der stikker en lille
halvkugle ud (regner med at det er den som modtager signaler).

På 2 af benene var der før udtagning påmonteret en modstand?
kondensator? i hvert fald en brun SMD komponent, uden nogen former for
påskrift. Kan ikke sige om den er i stykker eller ej.

Har IR modtagerne normalt styringskredsløb indbygget, når de er
firkantede, og har 3 ben? eller kan jeg gå forkert i byen allerede
her...?

Det jeg har brug for er at få en henvisning til et sted, hvor jeg kan
købe denne modtager, evt også en lille kondensator (tror jeg det er).

Jeg vil sætte pris på lidt hjælp her

mvh. Maciek

--
Jeg har talt

Re: IR modtager komponent

I hvlket apparat ?

Står der noget på den ?

Kan metalkappen tages af og står der noget indenunder.

Som regel.

Nærmeste "elektronikpusher"
En del er nævnt her:
http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html