IR Modtager

Sidder og kikker lidt på vellemans K8050
(http://www.velleman.be/be/en/product/view/?id35%1060 )
Den benytter sig af sådan en fætter her til IR modtager:
http://www.velleman.be/be/en/product/view/product.asp?id35%0938 nu kunne jeg
jo godt tænke mig at placere denne modtager et stykke væk fra printet, det
ser jo ikke vidre godt ud af have et helt print hængende på væggen.. så vidt
jeg kan se så skal ir modtageren have ca. 5volt + og - og så har den et
output.. noget siger jo så mig, at hvis jeg laver lidt hurtig spændingsfalds
beregning på 5 volt, og dimm. mine ledninger efter det, så ville der absolut
ingen problemer være i at jeg laver eks. 20 meter ledning ud til ir
modtageren...

Tager jeg fejl?

//EL-Trikker

Re: IR Modtager
jeg
vidt
spændingsfalds
absolut

Det burde kunne virke, men smid lige 100nF eller mere op over
forsyningsbenene på modtageren...

--
Peteropfinder
Peter N. Petersen

Jeg tvivler på du vil kunne få det til at virke med 20m ledning.
Pulserne, der kommer ud af modtageren er gaske korte, så du risikere at de
bliver "kvalt" af kapaticeten i kablet. Desuden opsamler et så langt kabel
en masse støj, som vil forstyrre dekodningen af signalet.

Site Timeline