IR Extender - Købes hvor?

Kender du et sted i DK/Internettet, hvor man kan købe kabel baseret IR
Extendere? Den skal kunne række mindst 6 meter, gerne 10 meter.
Det må også gerne være muligt at kunne koble 2  ir øjer på, så jeg kan sætte
et op i stuen og et op i køkkenet.

Jeg har købt en trådløs IR extender i HIFI Klubben, men der virker ikke
(tror den har problemer med mit trådløse netværk).

Jeg har fundet følgende på nette
(http://www.nilesaudio.com/product_selection.php?catcdID=5 ), men de sælger
ikke i Danmark og vil have 250? for inkl. fragt. Det er nok lige i
overkanten.

Thomas

Re: IR Extender - Købes hvor?

Er det til en fjernbetjening eller til dataoverførsel?

--
Hilsen Mikkel
------

Vidste ikke at IR også kunne bruges til dataoverførsel ;-)

Thomas

Re: IR Extender - Købes hvor?
sætte

Hvad er det du skal fjernbetjene ?

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Du kan bygge en ret let: http://dion.swamp.dk/pics/ir-repeater /

Stumperne er på lager hos Aarhus Radiolager og koster næppe mere end 50,-

Re: IR Extender - Købes hvor?
Hej Flemming

Tak for linket.

Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår dine fine billeder, og jeg er
ikke helt ferm til at svinge loddekolben.

Kender I en pakke løsning?

Thomas

Re: IR Extender - Købes hvor?
Hej Thomas

sætte

Hvis det er til en fjernbetjening, ja så laver Triax noget der sidder i
antennestikket.

http://www.parabolshoppen.dk/shop/default.asp?ProductID33%9701

Mvh Max

Re: IR Extender - Købes hvor?
Hej Max

Det ligner en mulighed. Men jeg er lidt i tvivl om, hvad det betyder at
den
bruger det eksisterende antennekabel. Det bliver jo allerede brugt.

Kan jeg bare trække et antenne kabel fra IR modtager til IR repeateren'en?

Ved du hvor god modtageren er? (læs er det nødvenidgt at peget præcist,
eller kan man pege i en hvilken som helst retning?

Thomas

Re: IR Extender - Købes hvor?
Jeg har købt en ved www.pc-elektronik.dk Den fungerer fint men har ingen
anelse om hvordan den har det med et trådløst netværk som nabo. Prøv at
spørge ham. Han ved muligvis hvilken frq. den kører på.

Benny

Re: IR Extender - Købes hvor?
Hej Thomas

Ja, det bliver brugt til antennesignaler, men det betyder ikke noget, derfor
kan man sagtens sende IR signaler og NET trafik gennem kablet også.

Her må jeg blive dig et svar skyldig, men mon ikke en forhandler kan
fortælle lidt mere om dem.