IR emitter LD271

Hej.

Jeg har lidt svært ved at gennemskue databladet for denne fætter.

Hvis jeg vil give sådan en (eller evt. flere) diode max spade med en
frekvens af 30 kHz, hvor stor skal duty cycle for dens indgangssignal
da være?

Og passer det ok at sætte en 40 Ohms modstand i serie, som
strømbegrænser?

Jeg tænker at få en 555-timer til at aktivere en power-transistor af
en slags, som 8 dioder f.eks. forsynes igennem ....

Er der noget jeg skal være opmærksom på? :o)

/Henrik

Re: IR emitter LD271
Hej Henrik,

Det kommer helt an på hvor stort graveredskabet er.

Samme svar.

At LED's skal strømstyres !

--
Venlig hilsen,
Søren

Det er 5 ... :)

/Henrik

Re: IR emitter LD271
Hej Henrik,

Så skal duty cycle være -346% med en stigetid på 66 Ångstrøm/århundrede
;)

'nuff BS

Hvis du vil have svar på dit spørgsmål må du oplyse de relevante
faktorer.

LED'en er opgivet med en DC-strøm og måske også med en max. pulsstrøm
ved en tilhørende duty cycle.

Så dit spørgsmål om en seriemodstand på 40 Ohm kan ikke besvares før du
oplyser spændingsfaldet over den.

Den tåler ved DC max. 130 mA (hvis du kan holde temperaturen nede på
max. 25°C - hvilket du næppe kan). Se kurven "Max. permissible forward
current" på side 4.

For pulsdrift er det kurven "Permissible pulse handling capability" på
side 5 du skal se på.
Og så skal du beregne duty cycle ud fra hhv. pulsstrøm og pulslængde.

--
Venlig hilsen,
Søren

5 ... Volt...

[...]

Jeg tror jeg har luret det rigtigt første gang alligevel. Jeg
blev bare overrasket over den, synes jeg, ret lille duty cycle.

/Henrik

Re: IR emitter LD271
Hej Henrik,

Er det spændingsfaldet over formodstanden eller driftsspændingen ?

OK, hvad fik du den da til (og ved hvor står strøm) ?

--
Venlig hilsen,
Søren