Ir Dioder...

Hejsa,

    Jeg har lige fået skaffet mig en bunke 875nm Emitter dioder, og skal så
bruge en detector til dem ? men jeg kan kun finde 850nm og 950nm i
fornuftige prislejder :(

    Kan de godt se min 875nm ? eller vil forskellen være for stor ?
--
VH
Lars Molnit

En diode er forholdsvis brede i følsomheds området. photo dioder peaker vist
omkring 900-950nM. så det der gør udfaldet er kun den farve plasticen
omkring dioden har. men du kan gå ind på rs-components og kigge datablade.
så kommer du tættere på dit svar. hvor skal de bruges ? udendørs / indendørs
og til hvad ?

Jacob

Re: Ir Dioder...

Måske denne kan bruges (men den er vidst dyr) , tror det der den som
B&O bruger til deres 455Khz

http://www.rentron.com/Files/TSOP7000.pdf

Carsten

Site Timeline