Ir Dioder...

Hejsa,

Jeg har lige fået skaffet mig en bunke 875nm Emitter dioder, og skal så bruge en detector til dem ? men jeg kan kun finde 850nm og 950nm i fornuftige prislejder :(

Kan de godt se min 875nm ? eller vil forskellen være for stor ?

--
VH
Lars Molnit

"Moller" skrev i en meddelelse news:42ea42b8$0$18648$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

En diode er forholdsvis brede i følsomheds området. photo dioder peaker vist omkring 900-950nM. så det der gør udfaldet er kun den farve plasticen omkring dioden har. men du kan gå ind på rs-components og kigge datablade. så kommer du tættere på dit svar. hvor skal de bruges ? udendørs / indendørs og til hvad ?

Jacob

Reply to
Jacob

Måske denne kan bruges (men den er vidst dyr) , tror det der den som B&O bruger til deres 455Khz

Carsten

Reply to
Carsten