IP termometer?

Hej NG,

Hvor finder jeg et simpelt (og billigt ,-) termometer, som kan fjernaflæses
via internettet?

Kravene til præcision er begrænsede og temperaturområdet alm. stuetemperatur
(-10 - 30 gr C) Evt. gerne med mulighed for generering af temp-alarm på et
eller andet niveau.

/Jens

Re: IP termometer?

Hvilken pris vil være acceptabel?

Ivar Magnusson

Re: IP termometer?

Tja... jeg ved ikke om det er realistisk? Men gerne under en tusse.

/Jens

Re: IP termometer?

En byg selv løsning med en Arduino

http://arduino.cc:80/en/Tutorial/WebServer

Varenr: BP-ADU01-A  (Arduino)
Varenr: SH-ETH02-S  eller Varenr: SH-AETH01-A (Ethernet shield)
Varenr: EB-S05-S  (Sensor)

Kan købes mange steder, f.eks

http://www.let-elektronik.dk /

Hvor der også er links og info omkring programmering mv.

mvh
JBH

Re: IP termometer?

Det vil nok være good fun! Og tilmed til at betale - men jeg tvivler på, at
jeg kan finde tid/overskud til at få sådan et system op at køre fra
bunden...

Vil dog vende tilbage til ideen, da der åbenbart er et utal af muligheder
mht. applikationer.

/Jens

Re: IP termometer?
En mulighed er http://tuxgraphics.org/electronics/200906/home-climate-contr =
ol.shtml
hvis du ikke er helt bleg for at bygge lidt selv.
Under en tusse til fE6%rdige produkter kender jeg desvE6%rre ikke nogen :o)

Re: IP termometer?
Hej Jens

PrF8%v lige at se pE5% denne her sag ... virker som den kan alt det du
spF8%rger efter

http://www.hw-group.com/products/HWg-STE/STE_ip_temperature_sensor_en.html

kan kF8%bes her til UKA3% 147
http://www.sequoia.co.uk/components/product.php?d3D%2&c3D%28&f3D%234&p3D%12 =
60&fmt3D%grid

Hilsen Wiljan

Re: IP termometer?

(Jeg er selv med i udviklingen og har økonomiske interesser i nedenstående)

En Stokerbot(NG) kan gøre det, og har sms/email alarm via internettet,
samt 4 io alarmer.
http://stokerlog.dk/hardware (Se også "Start" hvor der er en dem, man
kan naturligvis også bruge den uden stokerlog.dk siden, dog uden
email/sms alarm og grafer).

Produktet er beregnet til hobby/test brug og kommer ikke i en færdig pæn
kasse, til gengæld er det opensource og baseret på AVR :)

Pris 450kr(samlesæt)+psu og 1-flere temperatur følere, følerne er -55
+130 med 0.5C nøjaktighed i det meste af området (DS18B20).

Site Timeline