IP telefon omskifter

Findes en byg-selv konstruktion, sE5% kun E9%en telefon, kan skifte mell=
em to telefonlinier.
F.eks. en IP telefon adapter, og normal telefon ledningen.

Jeg forestiller mig, at telefonen ringer uanset om IP telefonen (adapter=
) - eller den normale
telefon ringer. Hvis det ikke er strF8%m til IP telefonen, skal den alti=
d stE5% pE5% normal telefon,
sE5% man kan ringe ud. Ved opkald gF8%res det fra den normale telefon, m=
ed mindre R tasten
trykkes. SE5% skal det gE5% via IP telefon adapteren.

Umiddelbart syntes jeg, at det mE5% lyde forholdsvis nemt at bygge selv =
- med et relE6%.

Da den tE6%nkes anvendt pE5% den normale telefonledning, mE5% der ikke f=
ra denne komme galvanisk
forbindelse til IP telefon adapter, eller til strF8%mforsyning. Den skal=
 vE6%re isoleret jfr.
forskrifterne.

Har nogen en henvisning til et diagram? Eller kan mE5%ske lige tegne et =
diagram, i en fart?

Re: IP telefon omskifter

Det kan da godt laves, men jeg tror ikke TDC bliver så glade, for det
lyder lidt til at overskride regelsættene. Men igen det er muligt.
Du skal dog både have fat power for IP'en og på signalet fra telefonen
(f√łr "v√¶ggen").
Et diagram ? hmm sådan en dims tror jeg sku ik jeg strikker sammen på
10 minutter :-), men kan da godt pr√łve at kigge p√• det, hvis der ikke
allerede er en l√łsning.

Re: IP telefon omskifter
Jeg ser helst at det er galvanisk adskillelse til telefonledningen - f.e=
ks. optokobler, og relE6%. Og gerne at den galvaniske adskillelse klarer=
 stor spE6%nding nok til at vE6%re indenfor loven.

Jeg har en rE6%kke CE mE6%rker der er faldet af andre telefoner, og ogsE5%
 en fra en varmluftblE6%ser der er kasseret. De mE5% kunne
genbruges. ME6%rkeligt at de ikke opfinder klister der kan holde.

Re: IP telefon omskifter

Der findes da telefoner som har tilslutning for 2 linier ind.

Det vælges via trykknap på ovennævnte telefon.

Nemmere med ovennævnte telefon :-)

Bliver dig svar skyldig.

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=telephone+2+lines

Der findes det ;-)

--
mvh Uffe

Re: IP telefon omskifter

De IP telefonadaptere jeg har set, med linie indgang, har simpelt relE6%
.
Uden strF8%m 3D% normal telefon. Med strF8%m 3D% IP telefon. ME5%ske kun=
ne findes noget bedre.
F.eks. skift med "R" knappen, og modtage opkald pE5% bE5%de IP og fastne=
t.
Men jeg har ikke set det som IP adapter.

Hvordan virker "R" knappen? Skal man have en tonedekoder for at mE5%le d=
en?

Re: IP telefon omskifter
Du kan l√łse det med denne box
http://www.estation.dk/product.asp?product21%7&page=1