IP baseret spectrum analyser ?

Hej.

Jeg er på jagt efter en IP baseret spectrum analyser, op til 60-70MHz er nok. Den behøver ingen display eller knapper, jeg skal bare kunne bruge den via en IP forbindelse på PCen.

Er der nogle der har en ide om hvilke modeller der findes til "hobby priser" ?

Mvh Brian.

Reply to
Brian Kals

Nogle PC scoper kan virke som spectrum analyser. Nogle har forbindelse via USB. Man kan få LAN2USB convertere, således at enes fysiske USB forbindelse sidder et sted på enes LAN og USB porten på PCen er en virtuel USB port.

Så et USB PC scope, koblet til en LAN2USB convertere kunne være vejen ?

Hvad er hobby priser ? 1000 kr, 5000 kr eller ? Nogle hobbyer kan uden store sværslag løbe op i mange tusindekronesedler.

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Vi nævner i flæng: motorcykel, foto, hifi, ....

Kai (i det mindste ikke hifi-tosse :))

--
Kai Harrekilde-Petersen
Reply to