Inverter 12v til 220v

Jeg tænker på at købe en omformer 12v/220v 300W i Harald Nyborg.
Men jeg er lidt i tvivl om den kan bruges.
Jeg vil bruge den til min bærbar computer og på trafoen til den står der:

Input: 100-240v 2.0 A
Output 20v 6.0A

Hvis jeg bruge input oplysningerne så kan den ikke bruges da 240v * 2.0A =
420 W
Hvis jeg bruger output oplysningerne så kan den bruges da 20v * 6,0A= 120 W

Hvad skal jeg gå efter.

Hilsen
Michael

Re: Inverter 12v til 220v

Mon ikke de 2 amp er ved 100 V? Jeg har svært ved at tro at din
strømforsyning skulle kunne finde på at smide 300W væk i varme - og især
ikke en SPSU. Switchmode forsyninger har normalt en meget høj
effektivitet. 80% og derover er meget normalt. Jeg ville regne med at
din forsyning maksimalt normalt kan finde på at trække 150W og absolut
maks 200W. Så en 300W inverter burde sagtens kunne klare jobbet.

- Lars

Re: Inverter 12v til 220v
Hejsa,

De oplyste 2A er den maksimale strøm forsyningen kan trække fra nettet.
Dette strømtræk vil nok forekomme ved laveste spændingsforsyning, altså
100Vac.

Du skal nok sikre dig at den der HN-inverter kan forsyne en bruger, der ikke
trækker en sinusformet strøm.

/Claus

Re: Inverter 12v til 220v
Hej

Har du overvejet at købe en DC-DC converter is stedet for, det er muligt at
finde en der passer direkte til din PC.

Prøv f.eks her: http://www.batterier.dk/ (under 'notebook + PDA batterier'
og '12vDC sttrømforsyning)

Det vil sikkert ende op i en mere elegant løsning ;-)

/Niels

Re: Inverter 12v til 220v

Jeg købte en i Aldi til 149,- den klarer 6A op til 20V og 5A op til 24V. Jeg
har ikke set det billigere siden.

Re: Inverter 12v til 220v
Hejsa,

Skal det være billigt, er det www.pc-elektronik.dk: 12Vdc til 15-24Vdc
boostkonverter, 120W. Diverse typisk anvendte stik medfølger. 244,- incl
moms + forsendelse.

- Og ja, det absolut den mest optimale løsning!

/Claus

Site Timeline