inv. signal

hej

jeg har bygget en klasse d forstE6%rker. men nu skal jeg have den til at
kF8%re brokoblet, sE5% jeg skal have inviteret den ene af indgangene
hvordan gF8%r jeg det nemmest ?
jeg har tE6%nkt lidt pE5% en transistor der arbejder som jordet emitter.
der er jo 180 graders fasedrejning. ?

mvh
Jesper

Re: inv. signal

Det kan du godt, så skal der være en emittermodstand og en
kollektormodstand, der skal være lige store (f.eks. 1k). Så bliver
forstærkningen én gang. Basis skal forspændes til 0.7V over det kvarte af
forsyningen, med en spændingsdeler. Og der skal kondensator på ind og ud.
Sådan et trin vil dog give et stort 'bump' når det tændes.

Man kan også bare bruge en opamp i inverterende mode, modkoblet til én gang.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: inv. signal

Hvilket giver bedre linearitet og nøjagtighed...

Bo //

Re: inv. signal

Jeg ved ikke hvordan forstærkeren er konstrueret, men måske er det
muligt at gøre i selve forstærkeren ?

Bo //

Re: inv. signal
Hej
hej

jeg har bygget en klasse d forstærker. men nu skal jeg have den til at
køre brokoblet, så jeg skal have inviteret den ene af indgangene
hvordan gør jeg det nemmest ?
jeg har tænkt lidt på en transistor der arbejder som jordet emitter.
der er jo 180 graders fasedrejning. ?

Da du selv har bygget den kan du måske bruge lidt fra denne side her.
http://sound.westhost.com/articles/pwm.htm
Så er du fri for at bygge 2 forstærkere pr kanal...

Mvh
Manse

Site Timeline