inv. signal

hej

jeg har bygget en klasse d forst=E6rker. men nu skal jeg have den til at k=F8re brokoblet, s=E5 jeg skal have inviteret den ene af indgangene hvordan g=F8r jeg det nemmest ? jeg har t=E6nkt lidt p=E5 en transistor der arbejder som jordet emitter. der er jo 180 graders fasedrejning. ?

mvh Jesper

Reply to
yspede1234

Det kan du godt, så skal der være en emittermodstand og en kollektormodstand, der skal være lige store (f.eks. 1k). Så bliver forstærkningen én gang. Basis skal forspændes til 0.7V over det kvarte af forsyningen, med en spændingsdeler. Og der skal kondensator på ind og ud. Sådan et trin vil dog give et stort 'bump' når det tændes.

Man kan også bare bruge en opamp i inverterende mode, modkoblet til én gang.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Hvilket giver bedre linearitet og nøjagtighed...

Jeg ved ikke hvordan forstærkeren er konstrueret, men måske er det muligt at gøre i selve forstærkeren ?

jeg har bygget en klasse d forstærker. men nu skal jeg have den til at køre brokoblet, så jeg skal have inviteret den ene af indgangene hvordan gør jeg det nemmest ? jeg har tænkt lidt på en transistor der arbejder som jordet emitter. der er jo 180 graders fasedrejning. ?

Da du selv har bygget den kan du måske bruge lidt fra denne side her.

Så er du fri for at bygge 2 forstærkere pr kanal...

Mvh Manse

Reply to
Manse