Interrupt chip

Findes der en chip, der kan lave et interrupt hvergang en
af indgangene skifter status? AltsE5% f.eks. en chip, der har
mE5%ske 6 ingange og med skiftende digitale input pE5% alle
indgange, og hvergang en af indgangene gE5%r fra 1 til 0, eller
omvendt, giver den et signal til en ekstern interrupt-linje,

Jeg er ikke vant til at tE6%nke i disse baner, sE5% jeg hE5%ber, det
ikke er for uklart udtrykt
--20%
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Re: Interrupt chip
Tjah, der er vel altid muligheden for at programmere sig en lille uC,
der gF8%r som F8%nsket (de fleste af dem understF8%tter vel forvejen
detektion af E6%ndringer pE5% indgange, med interrupt til fF8%lge).

Mvh
Jesper

Re: Interrupt chip

Dette er ukendt land for mig. Hvad er en lille uC?

--20%
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Re: Interrupt chip

En uC er en microcontroller. Hvor skal du bruge din interrupt henne ?

Evt. kan en latch + en xor gøre det. xor signalet før og efter latchen.
Det giver en 1 clockcycle lang puls, hver gang signaler skifter. (det er
så godtnok 2 kredse + en evt. clock)

Mvh Per Hansen

Re: Interrupt chip

Det lyder som en god, simpel og billig lF8%sning. Det
vil jeg afprF8%ve. Tak for rE5%det.

--20%
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Re: Interrupt chip

Det lyder som en god, simpel og billig løsning. Det
vil jeg afprøve. Tak for rådet.

Du kan også legge funksjonen inn i en GAL-krets. Da løser du oppgaven med 20
ben. I tillegg kan du velge hvilke ben du vil bruke.

HM

Re: Interrupt chip

En GAT kreds? Er det en multiplexer?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Re: Interrupt chip

med 20

Nei. sjølvsakt er det feilskriving. Eg meiner GAL-krets.

HM

Re: Interrupt chip

Uha-uha, det er alt for dyrt. Men tak for forslaget.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Re: Interrupt chip
en XOR gate hvor det ene ben gennem en modstand er "indgang" og
forbundet til det andet via en kondensator. Hver gang indgangen skifter
har du en forskel pE5% de to input ben pE5% gaten, dette skifter udgangen
og du kan bruge det til at trigge dit interrup. StF8%rrelsen pE5%
modstand og kondensator afhE6%nger af dit minimums tid for at trigge
interruptet.

Re: Interrupt chip

Kan det sættes op med seks indgange, der altså kan
give et enkelt interrupt signal, hvis en af indgangene
skifter?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Re: Interrupt chip
Ja, Du kan teoretisk sE6%tte lige sE5% mange gates sammen som du har brug
for.

Re: Interrupt chip
Hvis jeg forstE5%r lF8%sningsforslaget rigtigt, fE5%r du 6 interrupt-ben,
dvs. et for hvert indgangssignal. Men her kan du jo blot benytte en
bette OR-gate sammen med lF8%sningsforslaget, som sE5%ledes vil reagere
hvis blot en af XOR-gatens ben laver interrupt.

Mvh
Jesper

Site Timeline