Internet over parabol/DVB-T?

Hejsa.

Min familie har et dejligt sommerhus i de svenske skove. Der er ingen
fastnet længere, så de er lidt 'doomet' mht. internetforbindelse etc.
Der er kun ringe dækning på Telia / '3' mobilnet, næppe nok til at komme
'på'.

Jeg fik en idé, som jeg ville høre om du har noget erfaring med følgende:

1. Kunne man forestille sig at man tog et internet signal ned på et DVB-T
receiver (jeg har hørt at det skulle kunne lade sig gøre via en parabol
antenne) -(så kan man godt nok kun 'modtage', men bedre end 'NADA'..)

2. Kan man montere en forstærker til mobilsignalet (i dette tilfælde '3',
hvor familien idag er abonnent i DK ( <=> samme takst i S som i DK!)

2. Hvilke alternativ(er) ser du ellers?

På forhånd tusind tak.

/Hans Erik :)

Re: Internet over parabol/DVB-T?

Jo, der findes rene sattelitforbindelser, men de koster altså.

Alternativet, hvor der kun modtages date fra sattelit er ikek så dyre,
men kræver stadigvæk at der snedes signaler retur den anden vej (fra PC
til internet).

Man kunne jo starte med en ordentlig antenne....

At man holder området internetfrit.