interface til sony bilradio

hej ng

jeg har købt en xantia hvor der er kontakter i ratttet til styring af bil
radio
det virker vist kun på nogle blaupunkt radioer
men nu sider der en sony radio i bilen nu hvor det jo ikke virker
min ide var og finde ud af hvad kontakterne i rattet sender måsker serielt
eller måske bare ringtryk så sætte en lille avr professor ind og lave et
signal der passer på sony radioen

er der nogle i grupen der har en ide hvor dan det kan lade sig gøre ?? måske
erfaringer

tængte på at fange signalet imellem den eaftalige front og selve radioen der
køre det vel serielt
i fronten sider kun en display controler lc75824 har fundet datablad på den
den styre displayet og er lavet til flere display typer og den er kun envejs
ikke noget med keyboard scanning

har en mistanke om at de bruger nogle af de overskydende display bit til og
scanne keybordet og så måske en fælles retur ledning så de pulser dem i
forhold til tiden

er intraseret i alle slags info både om xantia's knapper og deres
forbindelser og alt om radio front stik selvfølig mest om sony

vh. lars madsen
snipped-for-privacy@mail.dk

Re: interface til sony bilradio

Hvis det kan være til lidt hjælp er her en oversigt med værdier over
rat-betjening / XM. Formentlig er det samme setup i Xantia.

http://markh.de/xm_y4_lenkradfernbedienung.pdf

mvh / Thormod

Re: interface til sony bilradio
hej thormod

ja det ser spændende ud har en gang set en sony minidisc afspiller der
brugte samme system med en scan liner hvor man så ændred modstanden til gnd
vil rende ned og måle lidt på vognen idag for og se om det kan passe

vh. lars

Re: interface til sony bilradio

FordFocus til Sony interface er beskrevet på:
http://www.panuworld.net/minidisc/fordsony/index.htm

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: interface til sony bilradio
hej ng

og tak for hjælpen tængte på at lave en adapter men en mcu men det blev til
8 nye modstanne i mit rat og et par ledninger loddet på sony keyboard
connetoren så nu virker det tak for hjælpen og linken

vh. lars madsen

Re: interface til sony bilradio

Jeg har lavet et interface mellem min Lacetti og en blaupunkt radio:
http://dion.swamp.dk/lacetti-blaupunkt.html

En gut jeg har snakket med har brugt min kode til at få et sony-joystick
til at styre en blaupunkt, det virker på samme måde som min Lacetti, så
jeg er ret sikker på at du kan styre din sony radioe med en håndfuld
modstande.

Hvis du er meget heldig er din citron bygget på samme måde og så skal du
bare skifte modstandene for at være færdig:)

--
  Regards Flemming Frandsen - http://dion.swamp.dk - YAPH

Site Timeline