Interface til PC

Nogen der kender til en dims, helst med USB tilslutning til PC'en, som
har flg. indgange:

5 analoge indgange (jo højere opløsning jo bedre)
7 digitale indgange

Jeg går ud fra at jeg med de 2 af de digitale indgange kan måle
antallet af impulser pr. sek.

Software er udetydeligt, det skriver jeg selv, det eneste der skal
være af den slags er evt. drivere.

Det gør intet om det er et byggesæt eller ej, bare det som minimum har
5 analoge og 7 digitale indgange og så somsagt helst med USB
tilslutning til PC'en.

Mvh. Morten

Re: Interface til PC

Nu skriver du jo ikke noget om pris / sample hastighed / hvor proof (vigtigt
det virker) det skal være, men her er da en dyere løsning:

http://sine.ni.com/nifn/cds/view/main/p/sn/n24:USB/lang/en/nid/1036/ap/daq

Kasper

Re: Interface til PC

USB dræber en del billige løsninger, hvad med en usb til seriel adapter,
så kan alle de alm pic løsninger bruges.

/Jan

Re: Interface til PC

Prøv at kik på http://www.shop.microtec.dk/contents/da/d9.html
Du kan muligvis bruge PICO USB ADC-11/10, USB ADC-11/12, ADC-20 eller ADC-24
alt efter opløsning. De har kun analog-indgange, men du kan bruge nogen af
dem som "digital" hvis kravet til hastighed ikke er for højt.

Ud over et færdigt program, medfølger der driver og programeksempler til de
gængse programmeringssprog (incl. C, VB og Delphi), så det er meget let at
skrive egne programmer.

Re: Interface til PC

hvad skal du måle på`?

Rasmus

Re: Interface til PC

Hvilken frekvens ønsker du at mål ?
Der er betydeligt forskel om du ønsker at måle 1 eller 1000 pulser per
sekund.

USB er noget shit at arbejde med, da det kræver specialdrivere

Re: Interface til PC

Hvad med en AVR af den slags med USB interface?

AVR har jo netop masser af io ben at gøre godt med.

Hvis man er lidt doven kan man i stedet for at skrive en rigtig driver
til dimsen bare lade den køre som en HID, der er nemlig en standard for
hvordan man udveksler rå data med HID dimser og alle operativsystmer har
HID drivere indbygget for ellers ville tastaturer og mus ikke virke.

Du må fortælle lidt mere om hvad det skal bruges til og hvilke krav der
er ellers er der ingen der kan komme med gode svar.

Må pc'en og det du måer på f.eks. dele nul?

Hvilken samplerate skal du bruge?

Re: Interface til PC
Har snakket med en kammerat om projektet og han er gået med i det.
Han har lidt PIC programmerings erfaring som han gerne vil give vidre,
ligesom han kan skaffe PIC kredse billigt.

Så det bliver bygget integreret med noget PIC, så lige nu sidder jeg
og læser en håndfuld PIC tutorials for at få sat mig lidt ind i det :)

Mvh. Morten

Site Timeline