Interface til mobil telefoner

Kan man koble almindelig mobiltelefon til PC'en (eller uC for den sags
skyld), og derigennem styre den med AT kommandoer eller lignende?
De telefoner jeg har haft, har alle haft et flerpolet stik i bunden, og jeg
kunne håbe at der herigennem var mulighed for at styre telefonen???

pft
Kåre

Re: Interface til mobil telefoner

Afhænger af telefonen. Nogle akn simulere modem mad At kommandoer og
hvad ved jeg, andre kræver specielle drivere på computeren der får
telefon og computer i samarbejde til at virke som et modem.

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: Interface til mobil telefoner

Hvilke telefoner er det der kan bruges? Kender du nogle modeller?

Et udmærket alternativ er at bruge en type telefon, hvor man med lidt dnilde
kan pille selve GSM modulet ud, og lave noget interface til den.
Jeg skal ikke bruge hverken display eller taster og mic+ht. Bare det rå GSM
modul.
Ideen er at bruge den som en let trådløs forbindelse til diverse udstyr i
huset (nørd...).
Jeg kan sagtens bruge nogle OEM moduler (har et par brugte liggende), men de
slipper nok op på et tidspunkt, og er for dyre i indkøb til nørde-fuskeri...

Det modul jeg kender er et M20 modul, som har simpelt TTL RS232 interface.
Det er super nemt at interface til en uC.
Jeg søger så en telefon hvor man kan pille modulet ud, og bruge den som
M20'eren.
Hved bare ikke om almindelige mobiltelefoner er bygget op så det kan lade
sig gøre.

Kåre

Re: Interface til mobil telefoner

De fleste af Nokia's 6xxx serie og Siemens nyeste kan styres fra en uP med
AT koder

Benny

Re: Interface til mobil telefoner

Jeg plejer at bruge sony-ericssons, dem der har en seriel port (og ikke
de nyeste, der kun har usb) i multistikket. Eks. er t68i,  630 og k700
og en del af de ældre og billigere. Du skal bruge et specielt serielt
sony-ericsson kabel, der koster omkring 2-300 kr. i handelen. Man kan
givetvis finde et 3. partskabel, der er billigere.

Det giver dig et AT-interface, hvor du eks. kan sende SMS osv. Google
lidt og du finder sony-erricsons specifikation på deres AT-kommandoer,
Kommandoerne er nogenlunde standardiseret mellem de forskellige mærker.

Vh. KJ
--
http://www.cetus.dk

Site Timeline