Intelligent lader - byg selv

Thansen har en 6V, 4A intelligent knallert batteri lader som selv slår
fra når batteriet er fuldt opladet, sådan en fætter kunne jeg godt
bruge, min knallert tapper batteriet fordi den primært bruges til små
3 KM ture frem og tilbage fra arbejde..

MEN, de vil have 600 for skidtet og så var det jeg tænkte at jeg som
elektronikmand sagtens selv kunne bygge sådan en fætter, jeg har dog
ikke lige kunnet finde et diagram over sådan en.

Derfor spørger jeg nu her : Er der nogen der ligger inde med et
diagram over sådan en fætter ?

Henrik

Re: Intelligent lader - byg selv
Hej Henrik,

Det er forholdsvis simpelt, en konstantspændingsgenerator med
max.strømbegrænser sat til 7,2V - ikke meget intelligens der (jeg formoder
at man stadig bruger bly/syre-batteri på en knallert).

Ja, men det må blive efter weekenden :)

--
Venlig hilsen,
Søren

EUC Syd i Sønderborg har et afgangsprojekt liggende for sådan én.
Skribenten hedder Thomas Slivsgaard. Det er afleveret i december 2000.

Jesper G. Poulsen

Re: Intelligent lader - byg selv

Kan man se disse opgaver på nettet ?
Arbejder nemlig sammen med Thomas nu ;)

Re: Intelligent lader - byg selv

Man kan bestille en kopi, SVJV.

Okay. Han er ikke tabt bag af en vogn :-)

Laderen er iøvrigt switchmode-baseret og alt er beregnet/lavet fra
bunden. Jeg har læst projektrapporten med stor interesse. :-)

Jesper G. Poulsen

Site Timeline