inspiration søges ang. triac

jeg vil bygge et kredsløb til styring af nogle triac's (som igen skal styre
en motor 230V/2-3A) med lignede spec.

http://www.farnell.com/datasheets/3008.pdf

problemmet er at selve kredsløbet og triacen ikke må have fælles stel. Så
tænkte jeg på opto-triac's men har ikke kunne finde nogen, hvor
specifikationerne var i nærheden af dem fra databladet (linket oven for)

Nu er det jeg har brug for en ide, til hvordan jeg skal "adskille" mit
kredsløb fra triac'en, så de ikke hænger elektrisk sammen....! (et relæ er
sidste udvej)

Mvh Thomas

Re: inspiration søges ang. triac

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=MOC3020

Re: inspiration søges ang. triac
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=MOC3020

Ud fra databladet:
http://www.isocom.com/datasheets/db91045.pdf

kan jeg ikke trække 2-3A, så den dur ikke!! men hvis nogen kan finde en
opto-triac der kan klare 10-15A ville jeg blive glad :)

Mvh Thomas

Re: inspiration søges ang. triac
...søg under "solid state relay"

BBj //

Re: inspiration søges ang. triac

Tilføjer: f.x www.Crydom.com
http://www.crydom.com/pdf/crydom_cx.pdf

BBj //

Re: inspiration søges ang. triac
Hej Thomas

Men du kan jo bruge den til at styrre en større triac med.

www.fairchildsemi.com/ds/MO/MOC3020-M.pdf

Mvh Max

Re: inspiration søges ang. triac

Det var jo lige sådan en inspiration jeg havde brug for!

jeg går ud fra at en AC motor skal betragtes som en induktiv belastning?
hvordan beregner jeg de to modstande og kondensatorens størrelse på begrund
af min triac's gate- strøm/spænding?

Mvh Thomas

Re: inspiration søges ang. triac

MOC 3021 eller lignende, roder med en ventilatorstyring til et stokerfyr
med en sådan. Søg lidt på nettet efter den, der kommer et par forslag op
til brug af den.