Infrarøde LED til natbelysning

Jeg leder efter nogen godt kraftige infrarøde LED til natsupport af et
webcam.

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvor kraftige sådan nogle skal være ... jeg
har fundet nogen på 165 mw - men har engang læst et sted at man helst skal
op på 500 mw??

Nogen ideer til hvor man kan købe sådan nogen, og hvor stærke de skal være?

Jeg regner med at sætte 20-30 stk sammen i en ring.

Mvh

KA

Re: Infrarøde LED til natbelysning

hvis du pulser strømmen kan du smide nogle flere amps igennem..

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
Re: Infrarøde LED til natbelysning
har fundet nogen på 165 mw - men har engang læst et

Jeg ved ikke om man kan reverse engineer, og regne
baglæns, kommer ved an på kameraet følsomhed - 260mA / 24 stk= 10mA

http://www.danbit.dk/produkter/2217.phtml
Analogt kamera med indbygget infrarøde lysdioder (24 stk.)
med IR-lyset tændt er forbruget ca. 260 mA
Rækkevidden af det infrarøde lys er ca. 10 – 15 meter

http://www.danbit.dk/produkter/2226.phtml
Infrarød lampe med god rækkevidde - 12 W, lysdioder
rækkevidde på ca. 120 m

Jan Rasmussen

Re: Infrarøde LED til natbelysning

Mon ikke pulserne vil blande sig i billedoptagelsen, og derfor på een eller
anden måde bliver synlig på monitoren.
Pulsning er vist mest til at snyde øjet, som er hurtig om at opfatte en
lyspuls, men længe om igen at glemme, og derfor synes lyset kraftigere.

Erling

Re: Infrarøde LED til natbelysning

ikke hvis du pulser hurtigt nok så ses det da ikke på optagelsen... pulser
du med 100 Hz eller derover - det skal man nok for at dioderne kan holde til
en størrer strøm så ses det da ikke på optagelserne...

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
Re: Infrarøde LED til natbelysning
med 100 Hz eller derover - det skal man nok for at

Nu vi er inde på LED og pulser :-)

Jeg belv overrasket over at denne her laver en ren bærebøgle på ca. 230khz
http://www.osram.dk/newsletterB2C/html/B2C_0002/camping_led.jpg
Ved et tilfælde var den tændt samtidig med jeg lejde med min Sony ICF-SW11
verdens modtager som var indstillet til LW, rækkeviden er ca 1m.

Jan Rasmussen

Re: Infrarøde LED til natbelysning

hehe... meget sjovt... men det er jo for at sparke lidt mere igennem de der
dioder... :-)

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
Re: Infrarøde LED til natbelysning

Mon ikke det var en passende harmonisk af frekvensen fra en switchmode
forsyning?

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Re: Infrarøde LED til natbelysning

Muligvis, jeg kan blot konstatere at når jeg tænder lampen stopper at støj
og tuning lysdioden begynder at lyse.

Jeg har ikke et måleinstrument til at checke efter.

Jan Rasmussen

Re: Infrarøde LED til natbelysning

nå ... men ... hvor stærke skal sådanne lysdioder så være? ... og hvor kan
man finde dem?

Mvh

KA

Re: Infrarøde LED til natbelysning

finde dem?

"Jeg leder efter nogen godt kraftige infrarøde LED til natsupport af et
webcam."

Har kameraet i forvejen IR support, eller er det bare et alm ?
kan kameraet se lyset fra en IR fjernbetjening eks.

http://www.metacafe.com/watch/385098/transform_your_webcam_into_an_infrared_cam /
Transform Your Webcam Into An Infrared Cam

Måske,
http://www.dotlight.de/shop/product_info.php/products_id/253
Wave length 940nm  - 20mA/max 50mA - 0,25euro

Jeg har købt LED online hos dotlight.de før uden problemer.

Jan Rasmussen

Site Timeline