Info omkring kontakt

er der en der lige gidder hjælpe mig med at tyde den her:

http://www.w-net.dk/1.pdf
http://www.w-net.dk/2.pdf

Jeg har brug for at kontakten er helt plan der hvor man trykker, og ikke
ruflet, da der skal sættes numre på..

Nogle der kan se i databladet om den er helt plan??

//Brian

Re: Info omkring kontakt
Hej Brian

Er der ikke mulighed for at bruge indlæg på dem ?

Re: Info omkring kontakt
Jeg ved det faktisk ikke... jeg er ikke en stjerne til at læse sådanne
datalade..

Og lige en ting mere.. der er ret så vigtigt...

Den er kun sluttet når jeg trykker på kanppen ik?

(jeg skal ikke bruge en tryk for at slutte og tryk igen for at bryde.. så
dur de ikke til projektet..)

//Brian

Re: Info omkring kontakt
Hej Icenfire

De nævner noget med en snap in plate, men om det er
indlæg er jo ikke nemt at vide.

Der er jo mange modeller at vælge imellem, men den
du har brug for er vel en der virker som den i fordøren, ikke ?

Har du fundet en leverandør, en leveringstid og en pris ?

Har du besluttet dig for hvad belysning du vil have ?

Re: Info omkring kontakt

JO

Problemet er at jeg har fundet den på RS Component og der står ikke en skid
om hvilken model det er, udover at den er gul.....
RS Varenummer: 332-666 www.rsonline.dk

//Brian

Re: Info omkring kontakt

Jeg må ændre mig selv.. jeg går ud fra at du mener en bildør og den bryder
jo når den bliver holdt inde..

Den kontakt jeg skal bruge skal være sluttet når den bliver holdt inde..

Re: Info omkring kontakt
Hej Icenfire

Nej, jeg tænkte nu på den der sidder til ringklokken i fordøren :)

Re: Info omkring kontakt
Hej Icenfire

Det er bare en gul plade der gør lyset gult i den, det nummer.

Den kontakt du skal bruge har varenummer 332-638

Og så skal der sikkert købes pære/leds oveni.

Re: Info omkring kontakt

Hmm.. ja det er jo standard ved RS man fatter ikke en meter af hvad de
mener... nåå.. men har du så nogle gode forslag til hvad jeg ellers kan
bruge af kontakt.. syntes den der bliver lidt for dyr nu, når jeg skal bruge
16 af dem..

kontakterne skal bruges til et special designet tastatur til en jukeboks..
nogle ideer?

//Brian

Re: Info omkring kontakt
Hej Brian

Jeg tror det har meget med at gøre hvem der læser :)

Til sådan en opgave skal du give penge for kontakterne, mange
penge, specielt fordi du skal bruge noget der kan holde. Jeg vil
anbefale noget helt andet end den plastik løsning du selv har fundet.

http://www.schurter.ch/wwwsc/con_pg70.asp
http://www.schurter.ch/pdf/english/typ_MCS_19.pdf
http://www.schurter.ch/pdf/english/typ_MCS_19_PI.pdf

Re: Info omkring kontakt
Hej Max

Ja du har nok ret.. problemet ved de færdige tastaturet, er at jeg ikke selv
kan bestemme hvad der skal stå på knapperne.. så jeg hælder nok mest til det
første link du sendte med metalknapperne.. som klar var en mulighed.. dog
får jeg jo så ikke lige muligheden for den samme baggrundsbelysning.. har
også over vejet schnider industri knapper, men de bliver nok også for
store...  dem her schurter metal kontakter du linker til.. er de på RS eller
anden side med danske priser??

//Brian

Re: Info omkring kontakt
Hej Brian

Selvfølgelig kan du selv bestemme hvad der skal stå på knapperne,
men det er jo et spørgsmål om du vil betale for dem.

Jeg har lige set et tilbud på MCS19 uden lys, den lå på
omkring 44 kr/stk ved 100 stk. Men ellers mener jeg at
du kan finde dem hos Farnell under varenummer 9793607.

Jeg har bemærket at du roder med at designe forplade til dit projekt,
må jeg ikke som gammel udviklingsmand ikke give dig det råd at
holde dig fra forpladen til du har alle beslutninger på plads og fysiske
udgaver af alle de ting der skal sidde på denne forplde.

Re: Info omkring kontakt

Kikker lige på det...

Selvfølgelig ;)

Re: Info omkring kontakt

Måske den her løsning

http://www.schurter.ch/wwwds/images/IM0006040.jpg
http://www.schurter.ch/wwwds/images/IM0005927.jpg
http://www.schurter.ch/wwwds/images/IM0005926.jpg
http://www.schurter.ch/pdf/english/typ_16_key_keypad.pdf
http://www.schurter.ch/pdf/english/typ_Piezo_Keypad.pdf

Re: Info omkring kontakt

Hej Max

Jeg har kikket lidt på de færdige løsninger med tastaturerne, og hvis jeg
skal vælge denne løsning, så skal jeg nok have et tastature uden skrift på
tasterne, (16 taster) så jeg selv kan få graveret det jeg vil have på
tasterne.. ved du om det kan fåes, og evt hvor? jeg så på et tidspunkt at
danbit havde sådan nogle tastaturet som sidder i hæveautomater og det var jo
perfekt til mit projekt.. (mon ikke jeg får problemer hvis jeg demonteret
den lokale kontant automat...?)

Og endnu bedre hvis der var interface på den til PC.. (PS2 eller usb) men
ikke et krav.

//Brian

Re: Info omkring kontakt
Hej Brian

Jeg køber Schurter hos ACTE, så dem kan du jo snakke med.

http://www.acte.dk /

Re: Info omkring kontakt

Snap in plate er til montering , et lille stykke blik der klemmer når
man tryker kontakten på plads i forpladen.

Man kan tage selve tryk pladen op af kontakten
under den sidder også lampen eller LED , udermere sidder der en
lille hvid "underplader" på den kan der overføres bogstaver o.s.v.
eller indlæg som du jo var inde på.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Info omkring kontakt
Hej Michael

Ja, det er clipsen til montering der tales om.

Ok, det var det jeg tænkte på, jeg har brugt modeller hvor man
kunne lægge små filmstykker med symboler trykt på, jeg har
også brugt nogle hvor man kunne få graveret i en plade der
ligger under trykket, alt sammen med den fordel at mærkningen
ikke slides af under brug.

Re: Info omkring kontakt
Hej Brian.

Denne type kontakter er normalt forsynet med en glat overflade ellers
ville fabrikanten garanteret reklamere med "mat finish" eller lignende.

Hvorfor ikke gravere tallene i stedet for at bruge mærkater? De fleste
forretninger, der fremsiller nøgle og skilte, har en maskine til samme
formål. Så er det helt ude over probleme med en evt. mat overflade.

M.v.h. Bjarne

Re: Info omkring kontakt
Hej Bjarne..

Det var helt klart også en mulighed.. tak for tippet..

//Brian