Info omkring kontakt

er der en der lige gidder hjælpe mig med at tyde den her:

Jeg har brug for at kontakten er helt plan der hvor man trykker, og ikke ruflet, da der skal sættes numre på..

Nogle der kan se i databladet om den er helt plan??

//Brian

Reply to
Icenfire (6920)

Hej Brian

Er der ikke mulighed for at bruge indlæg på dem ?

Jeg ved det faktisk ikke... jeg er ikke en stjerne til at læse sådanne datalade..

Og lige en ting mere.. der er ret så vigtigt...

Den er kun sluttet når jeg trykker på kanppen ik?

(jeg skal ikke bruge en tryk for at slutte og tryk igen for at bryde.. så dur de ikke til projektet..)

//Brian

"Max" skrev i en meddelelse news:47373dd8$0$15879$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
Icenfire (6920)

Icenfire (6920) skrev:

Hej Brian.

Denne type kontakter er normalt forsynet med en glat overflade ellers ville fabrikanten garanteret reklamere med "mat finish" eller lignende.

Hvorfor ikke gravere tallene i stedet for at bruge mærkater? De fleste forretninger, der fremsiller nøgle og skilte, har en maskine til samme formål. Så er det helt ude over probleme med en evt. mat overflade.

M.v.h. Bjarne

Reply to
BjarneL

Hej Bjarne..

Det var helt klart også en mulighed.. tak for tippet..

//Brian

Reply to
Icenfire (6920)

Hej Icenfire

De nævner noget med en snap in plate, men om det er indlæg er jo ikke nemt at vide.

Der er jo mange modeller at vælge imellem, men den du har brug for er vel en der virker som den i fordøren, ikke ?

Har du fundet en leverandør, en leveringstid og en pris ?

Har du besluttet dig for hvad belysning du vil have ?

"Max" skrev i en meddelelse news:47374ec7$0$15886$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

JO

Problemet er at jeg har fundet den på RS Component og der står ikke en skid om hvilken model det er, udover at den er gul..... RS Varenummer: 332-666

//Brian

Reply to
Icenfire (6920)

Jeg må ændre mig selv.. jeg går ud fra at du mener en bildør og den bryder jo når den bliver holdt inde..

Den kontakt jeg skal bruge skal være sluttet når den bliver holdt inde..

Reply to
Icenfire (6920)

Hej Icenfire

Nej, jeg tænkte nu på den der sidder til ringklokken i fordøren :)

Hej Icenfire

Det er bare en gul plade der gør lyset gult i den, det nummer.

Den kontakt du skal bruge har varenummer 332-638

Og så skal der sikkert købes pære/leds oveni.

Hmm.. ja det er jo standard ved RS man fatter ikke en meter af hvad de mener... nåå.. men har du så nogle gode forslag til hvad jeg ellers kan bruge af kontakt.. syntes den der bliver lidt for dyr nu, når jeg skal bruge

16 af dem..

kontakterne skal bruges til et special designet tastatur til en jukeboks.. nogle ideer?

//Brian

Reply to
Icenfire (6920)

Hej Brian

Jeg tror det har meget med at gøre hvem der læser :)

Til sådan en opgave skal du give penge for kontakterne, mange penge, specielt fordi du skal bruge noget der kan holde. Jeg vil anbefale noget helt andet end den plastik løsning du selv har fundet.

Måske den her løsning

Hej Max

Ja du har nok ret.. problemet ved de færdige tastaturet, er at jeg ikke selv kan bestemme hvad der skal stå på knapperne.. så jeg hælder nok mest til det første link du sendte med metalknapperne.. som klar var en mulighed.. dog får jeg jo så ikke lige muligheden for den samme baggrundsbelysning.. har også over vejet schnider industri knapper, men de bliver nok også for store... dem her schurter metal kontakter du linker til.. er de på RS eller anden side med danske priser??

//Brian

"Max" skrev i en meddelelse news:47375af6$0$15888$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
Icenfire (6920)

Hej Brian

Selvfølgelig kan du selv bestemme hvad der skal stå på knapperne, men det er jo et spørgsmål om du vil betale for dem.

Jeg har lige set et tilbud på MCS19 uden lys, den lå på omkring 44 kr/stk ved 100 stk. Men ellers mener jeg at du kan finde dem hos Farnell under varenummer 9793607.

Jeg har bemærket at du roder med at designe forplade til dit projekt, må jeg ikke som gammel udviklingsmand ikke give dig det råd at holde dig fra forpladen til du har alle beslutninger på plads og fysiske udgaver af alle de ting der skal sidde på denne forplde.

"Max" skrev i en meddelelse

Snap in plate er til montering , et lille stykke blik der klemmer når man tryker kontakten på plads i forpladen.

Man kan tage selve tryk pladen op af kontakten under den sidder også lampen eller LED , udermere sidder der en lille hvid "underplader" på den kan der overføres bogstaver o.s.v. eller indlæg som du jo var inde på.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Kikker lige på det...

Selvfølgelig ;)

Reply to
Icenfire (6920)

Hej Michael

Ja, det er clipsen til montering der tales om.

Ok, det var det jeg tænkte på, jeg har brugt modeller hvor man kunne lægge små filmstykker med symboler trykt på, jeg har også brugt nogle hvor man kunne få graveret i en plade der ligger under trykket, alt sammen med den fordel at mærkningen ikke slides af under brug.

Hej Max

Jeg har kikket lidt på de færdige løsninger med tastaturerne, og hvis jeg skal vælge denne løsning, så skal jeg nok have et tastature uden skrift på tasterne, (16 taster) så jeg selv kan få graveret det jeg vil have på tasterne.. ved du om det kan fåes, og evt hvor? jeg så på et tidspunkt at danbit havde sådan nogle tastaturet som sidder i hæveautomater og det var jo perfekt til mit projekt.. (mon ikke jeg får problemer hvis jeg demonteret den lokale kontant automat...?)

Og endnu bedre hvis der var interface på den til PC.. (PS2 eller usb) men ikke et krav.

//Brian

Reply to
Icenfire (6920)

Hej Brian

Jeg køber Schurter hos ACTE, så dem kan du jo snakke med.