Infarød tempaturføler

Hejsa

Jeg står og mangler nogle infrarøde temperaturføler, (de her føler der kan måle en overflade temperaturen uden fysisk kontakt) har søgt forskellige steder på nette men alle dem jeg kan finde er meget gode og meget kostbare :(

jeg er interesseret i en føler med en nøjagtighed på ca. +/- een grad og til en max pris under 200 Kr.

er der nogle der ved hvor jer kan få en sådan føler ??

Mvh Allan

Reply to
Allan Juhl Kristensen

Kig på

Niels

Reply to
Niels Bengaard

Allan Juhl Kristensen skriver:

I en isenkræmmerbutik, temperaturmåler til øret.

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Ud over området omkring de 37 grader, hvor stort et område kan sådan en fætter så måle i?

Ps: Jeg mener at huske fra TV at de kan måle op til 5 grader forkert i forhold til et anal-termometer (hedder det det?), hvis det er tilfældet og ikke bare et spørgsmål om hvor meget halm man har i ørene når det bruges, så er de sgutte meget værd til noget som helst...

Mvh //zigge

Reply to
//zigge

Hej

Hvis de bare måler den samme fejl hver gang er det da intet problem.

IR termometre skal justeres til emissiviteten af den overflade der måles på, om den er mere eller mindre et "sort legeme" så at sige. Øre termometre er justeret fast til et "standard" flæskefarvet øre, og hvis ikke lige at det passer på den aktuelle patient - tjae så måler den "forkert". IR termometre er ganske nøjagtige, men deres anvendelse er begrænset ved af være afhængige af hvad de kigger på, derfor kan de ikke ukritisk anvendes som erstatning for almindelige termometre.

/carsten

Reply to
Carsten Holck