Induktionsapparat

Hejsa

Jeg har sådan en gammel sag. Kan man købe den i en elektronisk udgave?

På forhånd tak
Erik

Re: Induktionsapparat
Hej Erik

Ja, Harald Nyborg har nogle, det kaldes et elhegn.

Re: Induktionsapparat

Uha, jeg har vist ikke forklaret mig  godt nok. Det skal kunne køre på 1,5 -
4,5 volt.

/Erik

Re: Induktionsapparat
Hej Erik

Fortæl hvad du skal bruge det til og hvad du vil give,
så er sansynligheden for et kompetent svar større.
Der er dygtige folk her i gruppen, men de er ikke
tankelæsere. Og du kan jo finde et apparat der kan
give stød i en engangslighter hvis det er det der
er brug for.

Men fortæl.

Max

Re: Induktionsapparat
Hej Erik

Se det er metoden, havde du startet sådan, ja så var vi
allerede meget langt :)

Det burde være muligt at lave en oscillator og koble den
til en tændspole eller en højspændingstrafo fra et TV.

Der må være nogen derude der har en eksakt ide om det.

Max

Re: Induktionsapparat

Jeg skal se om jeg stadig har den bog jeg byggede efter engang ...

Re: Induktionsapparat

Det ville være cool :-)

Re: Induktionsapparat

Jeg har fundet den :-)

Nu skal jeg så lige se om jeg kan huske hvilken konstruktion jeg byggede
og så scanne de pågældende sider ind. Hvis ikke, kan du evt. låne bogen
(der snarere er et hæfte).

Hvor i verden bor du? Er selv på Amager.

Martin

Re: Induktionsapparat

Ikke langt væk. Vesterbro

Re: Induktionsapparat
B4%Jeg har til min bE5%d bygget et kredslF8%b til erstatning for piezo-
tE6%nding til et gaskomfur:

http://picasaweb.google.com/lh/photo/o5dWjv4zNrfqga91Z9U1nA?feat3D%directli =
nk

.....det er ihvertfald en slags erstatning for et induktionsapparat -
men jeg har ikke lyst til at holde det i hE5%nden.

Hans-Henrik

Re: Induktionsapparat

Du kan finde nogen gadget ting der kan give stød på dealextreeme, f.eks en
kuglepen så vidt jeg husker.

Steen.

Re: Induktionsapparat

Jeg lavede engang et ud af en gammel tændspole fra en bil og en simpel
oscillator. Det kunne lave mange tusinde volt og jeg lavede de særeste
eksperimenter med det. Så som mærkelige "nordlysfænomener", få afbrændte
elpærer til at lyse stærkt op igen osv. Plus jeg legede lidt med
kirlianfotografering.

Men som Max skriver, fortæl lidt mere om hvad du skal bruge det til.

Site Timeline