Induktion.

Hej gruppe. Jeg har en lille opgave for de gæve gutter. Jeg har en ledning, hvori der løber 1,3A 240V AC. Det jeg ønsker er, at kunne se hvornår der rent faktisk løber strøm. Jeg forestiller mig at kunne benytte noget induktion. Hvormange viklinger skal min spole have og skal den have en bestemt længde, for at blive påtrykt ca. 1,2 V., til at drive en lysdiode. Jeg ved godt at jeg kan anvende et amperemeter, lige pt bruger jeg en energimåler. venligst stephen

Reply to
stephen frederiksen