Indstråling af støj fra mobiltelefon?

Hejsa,

Jeg er meget meget lidt inde i elektronik, men jeg har kunnet konstatere at
min EFI Euro-1 motorstyring får problemer hver gang der er en mobiltelefon
klods op af den, så jeg skal bruge en måde at afskærme den på.?

Input er velkomne..!

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

En metalkasse til at starte med.

Evt filtre i input.

Det kan vel dybest set være en sensor et sted der fanger "mobilstøjen"
og dermed forvirrer styringen ?

Re: Indstråling af støj fra mobiltelefon?

Kassen er godt nok lavet af plastik, skal jeg bare have en metalkasse uden
om? Jern, alu, eller hvad skal det være?

Uh, forklar lige lidt bedre? Jeg er helt blank her ;-)

Det tvivler jeg på, da det kun er når mobiltelefonen er klods op af
styringen, som befinder sig inde i bilens kabine.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
Re: Indstråling af støj fra mobiltelefon?

Jern eller blik, det er bedst. En gammel blikmadkasse er uundværlig til
at teste med........

Spoler/kondensatorer i serie med signalet.

Okay, metalkasse - het klart.

Alternativt sluk telefonen :-)

Re: Indstråling af støj fra mobiltelefon?

Jeg tester det i weekenden, tak for input!

Det er ovre i kærestens side, så det går ikke, gider ikke høre på al det
piveri ;-)

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
Re: Indstråling af støj fra mobiltelefon?

Velbekom

Putte hende i en metalkasse ?

Re: Indstråling af støj fra mobiltelefon?

ROFL !!! :D

Mvh
Morten

Re: Indstråling af støj fra mobiltelefon?

Så får hun nok problemer med dækningen på mobiltelefonen ;o)

Re: Indstråling af støj fra mobil telefon?

Eller "loppekasse"?

Re: Indstråling af støj fra mobil telefon?

Jeg forsøger at lære Norsk, men denne har jeg aldrig hørt om. Kan Du
forklare lidt mere?

Bo //

Re: Indstråling af støj fra mobil telefon?

Et nattlig "husdyr".

HM

Re: Indstråling af støj fra mobiltelefon?

En alufolie fra gulv til vindue kunne måske hjælpe, kan gemmes bag tæppet.

Men grundlæggende så pak den følsomme elektronik ind i noget ledende
materiale.

En jerne/kobber sandwitch er toppen, men man kommner langt med allufolie.

Mvh. Uffe Ravn,

Re: Indstråling af støj fra mobiltele fon?

Hvorfor jern?

Det er alene E-feltet fra telefonen, der er problemet, og overfor det er
kobber bedst. Alufolie er nøsten lige så godt, og meget billigere.

Vigtigst er det, at der hvor signalerne fra omliggende kabler fra
sensorer og strømforsyning og udgående kabler, SKAL der være EMC filtre,
og de skal forbindes rigtigt. Når man ved, hvad man gør er det heller
ikke et problem.

Jeg husker stadig, da jeg udviklede udstyr til brug i ambulancer (engang
i 1980'erne). Der var glasfibertag og en antenne med tilført effekt
omkring 25 watt, lige op over. Så det var noget med ca 50 cm fra
antennen til grejet.

Løsningen var skærmede kabler, EMC filtre og en skærmkasse. Sidstnævnte
var af plast og malet med kullak på inder-siden

Bo //

Re: Indstråling af støj fra mobiltele fon?

Åhh ja det var tider lol

//Erik

Re: Indstråling af støj fra mobiltelefon?

En kammerat arbjedede med radiosendere i bland andet taxa og meget
andet, men ofte i biler med glasfibertag. Her klagede de over lav
rækkevidde - løsning: En metalplade op under glasfiberen, så antennen
fik sit ground plane.

Re: Indstråling af støj fra mobilt elefon?

Det brugte man osse dengang, men indstrålingen i elektronikken var osse
stor dengang. Nu om dage er en telefon på et par watt...

Bo //

Re: Indstråling af støj fra mobiltelefon?

+ en anden form for modulation og bærefrekvens.
Karsten H. (7870)
Re: Indstråling af støj fra mobiltelefon?

Præcist, du har ret, hvis man da ikke lige er forlovet med en guldsmed ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Indstråling af støj fra mobiltelefon?

Aha, jeg havde noget Peugeot i ho'det da jeg læste indlægget :o)

mvh Ebbe

Re: Indstråling af støj fra mobiltelefon?

Køb af megasquirt? :D
Min er på vej hjem fra USA..

Mvh
Morten