indsprøjtning / styring af vanddråber

Hej Gruppe,

jeg er designer og er på udkik efter en indsprøjtnings enhed evt. til en
bil eller andet som jeg ikke lige har fantasi til, først og fremmest ville
jeg høre om en indsprøjtning til en bilmotor
evt. kunne bruges.

Det jeg har brug for er en enhed som kan styre en given mængde vand som skal
sprøjtes/ dryppe
ned i et kar når enheden modtager et elektrisk signal.

jeg håber i kan hjælpe mig med ovenstående på forhånd tak.

Det vi vil opnå er at kunne lave ringe i vandet via dråber som vi kan styre
efter lyde.

venlig hilsen
Søren

Re: indsprøjtning / styring af vanddråber
skal

Så er bensinindsprøjtningsanlæg udelukkede, da de ikke kan køre med vand
mere end nogle få minutter i bedste fald.

Kodeordet til dig: Sprinklervædskepumper

Henrik

Re: indsprøjtning / styring af vanddråber

Hej Henrik,

er det muligt at styre vandet fra en sprinklervandspumpe så den sender en
dråbe vand i det tempo som vi selv vælger på kommando fra et elektrisk
signal?

ang. benzinpumpen kan den ikke køre med vand.. ruster den sammen eller?

mvh
Søren

Re: indsprøjtning / styring af vanddråber

Magnetventil på afgangen, tændt sprinklerpumpen kortvarigt før du skal bruge
dråben, og klik magnetventilen engang, evt med en passende drøvling imellem.

Både indsprøjtningsdyser og bensinpumpen sætter sig urokkeligt fast efter få
minutters drift i rent vand. Bensinen bruges faktiskt som smøremiddel, hvor
grotesk det end synes.

Henrik

Re: indsprøjtning / styring af vanddråber

Hej Henrik,

kan man få en magnetventil til at virke i så kort tid at den kun lukker en
dråbe ud af gangen?

og hvad betyder en drøvling ?

mvh
Søren M

en
bruge
imellem.

hvor

Re: indsprøjtning / styring af vanddråber
Ja, en magnetventil kan godt åbne meget kort tid. Men nok ikke nok til at du
få kun een dråbe, derfor skal du bruge en drøvling(den drøvling er en
reduktion, man ofte kan skrue på, faktisk er en almindelig vandhane en
drøvling)

Hvis du laver en "tank" der sidder lidt højere end der hvor dråben skal
komme fra, med en magnetventil imellem og en lille fin "hane"(drøvling)
imellem så vil vandet sive ud når ventilen er åben. Så skal du bare finde
forholdet mellem åbningstid og hvor meget der skal drøvles.

Så står den og drypper ligeså fint.

Præcist som hvis du åbner vandhanen derhjemme en smule så den står og
drypper, og åbner og lukker for kugleventilen under håndvasken.Keine hexeri.

Henrik

eller?
efter

Re: indsprøjtning / styring af vanddråber
Hejsa.

Jeg ville helt klart anvende en doseringspumpe. De er ikke særlig dyre og
man kan få dem i et utal af størrelser, hvor ønsket tryk, mængde og alt
muligt andet kan specificeres. Mange af dem har indgang for impulsstyring.
Der er også en del, der kan tage et analogt signal på indgangen.

Prøv f.eks. www.iwaki.dk - de sælger mange af den slags.

Hvis du er interesseret, tror jeg, at jeg har en brugt liggende i gemmerne,
vi kunne finde en god pris på.

Mvh Rasmus

--
Fjern fisken i min email adresse

Re: indsprøjtning / styring af vanddråber

Hej Rasmus,

det kan da godt være vi er interessertet i dine doseringspumper.

Hvad har du selv brugt dem til ?

mvh
Søren M

gemmerne,
ville

Re: indsprøjtning / styring af vanddråber
De har været brugt til forsøg med dosering af kemikalier i en bilvask... De
fejler intet og er skyllet igennem med rent vand.

Men hvorom alting er, så tror jeg sådan en er det eneste rigtige. Det er
også sådan nogen man bruger til de akvarier, som en anden en skrev om.

Rasmus

--
Fjern fisken i min email adresse