Indsætte strøm på antenneledning

Jeg har lige fundet denne her:

http://www.avxperten.dk/dab--dvb-t/dvb-t-receivere/k önig-dvb-t-power-inserter.asp

Men nu begynder min nærrighed alligevel at komme over mig, jeg skal sætte 5V
ind på en aktiv DVT-T antenne i en bil..

Og sådan en såkaldt "power inserter" det må jeg kunne lave selv,, men er der
nogle der ved hvordan den virker, er det bare 5volt ind på antennen og så er
vi kørende, eller er der noget elektronik der sører for at der ikke bliver
sendt 5V ind på tuneren også?

eller bliver jeg nødt til at invistere de 59kr i sådan en inserter, og så
skilde den af, og se hvordan det er lavet ?

//Brian

Re: Indsætte strøm på antenneledning

Der er en kondesator i serie med antennesignalet, så de 5 volt ikke
går ind i antenneindgangen på tuneren og en spole i serie med de 5
volt fra strømforsyningen, så kondesatorene i strømforsyningen ikke
kortslutter antennesignalet.. Nå ja og så er det vel pakket ind i et
farraday bur.