indkørselsalarm

Jeg vil gerne have en alarm på, så der dyttes i et horn eller ringes
med en klokke, når nogen kører eller går ind i min indkørsel.
En lysstråle (laserled måske) i en meters højde må være bedst, da den
vil opdage menesker og biler.
Er der nogen der kender et sted hvor det kan købes eller et byggesæt
der kan bruges?
Jeg har googlet og kigget i butikker, men jeg ved ikke hvad det hedder
og så er det svært at søge ...
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: indkørselsalarm

Og den ser også tåge, regn og ikke mindst sne, så glem alt om at bruge lys
til dette.

Løsning NR1
Hvis du vil bruge lys så skal du nok lave et eller andet så strålen skal
være afbrudt i mere end 100mS for at der kommer en alarm, på denne måde vil
du muligves undgå alarmer på grund af været.

Løsning NR2
Du kan grave en lille loop ned i indkørslen og bruge denne som en del af en
metaldetektor, hvis du laver det regtigt vil den kunne se biler og cykler.

Løsning NR3
En anden løsning der var meget brugt før i tiden var en slange med kølevæske
eller ligende væske, den ene ende af slangen proppes af den anden ende
monteres på en trykføler (fra en vaske maskine) når nogen køre over slangen
kommer der tryk på og føleren klikker.

Løsning NR4
Find selv på flere.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

nr2 og 3 duer ikke, da de ikke reagerer på mennesker der bare går ind,
og dem kommer der også nogen af.

Vil en lysføler der bliver lyst på med en koncentreret laserled
reagere på vejret?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: indkørselsalarm
vil

Da en laser stråle er meget smal vil selv regndråber afbryde strålen på dens
vej til detektoren, det kan lade sig gøre at lave så strålen skal være
afbrudt i mere end en given tid for at det giver en alarm. Om løsningen dur
kommer an på afstanden og mængden af nedbør.

Hvis afstanden ikke er for stor kunne du prøve med en pir detektor.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Afstanden er 3,5 meter.
Hvad er en pir detektor?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: indkørselsalarm

OK, men sådan en har jeg tænkt på og den aktiveres også af en kat, så
den duer ikke.
Det skal være noget der koncentreret et stykke over jorden, så små dyr
bare løber under og fuglene flyver over.

Men er der nogen der har en ide til hvilket byggesæt der kunne bruges,
eller et diagram eller noget om hvad det hedder ?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: indkørselsalarm

Nej, jeg ved bare ikke hvad den hedder og hvor den kan købes ...
- nogengange er det billigere og sjovere at bygge selv, men det er
ikke et must ligenu, projekter har jeg nok af for tiden :-)

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: indkørselsalarm
Hej Peter,

_Aktiv_ infrarød er nok den bedste løsning der, men ikke i laserform.

Det ville vist give en bunke falske meldinger, en PIR-detektor føler netop
på temperaturændringer ;)

--
Venlig hilsen,
Søren