Indkøb af laboratoriestrømforsyning

Jeg skal bruge en fornuftig dobbelt laboratoriestrømforsyning. Så i det
sidste katalog fra El-supply at de har en PS23023 til salg for 1436+moms.
Billede:
http://www.technik-per-versand.de/542-100.jpg
Så faldt jeg over samme version hos Helmut Singer i Tyskland til 970kr +
moms og fragt. Et andet mærke, men samme kabinet og indmad. Den giver
2x30V/3A og 5V/3A fast. 1mV rippel, stabilitet ikke nævnt.

Til sidst ligger Conrad (og et par stykker på ebay.de) inde med sådan en
fætter:
http://www1.conrad.de/xl/5000_5999/5100/5110/5111/511142_BB_00_FB.EPS.jpg

2x0-40V/5A og 0-6V/1,5A. Extern tilslutning for sense for begge kanaler +
noget analog fjernstyring. 0,0125% rippel(normal load), 0,003% stabilitet
for 100% load ændring. Pris på ebay 198euro.

Er der nogen derude der kender nogen af disse to? jeg kender den første fra
teknisk skole sammenhæng og den er såmænd ok og er opbygget så den nemt
kunne laves om hvis man skulle finde på det. Den store har nogle funktioner
der er gode, men nogle irriterende dimensioner. Bl.a. en dybde på 34cm,
bredde 44, højde 8cm. Der røbes ikke om det er en SMPS eller og den er lavet
med ringkernetrafo.

Hvad mener i? er begge dele lige gode/elendige?

Peter

Re: Indkøb af laboratoriestrømforsyning

Jeg tror ikke de er decideret elendige og de tjener nok
sit formål til prisen.

Men lad være med at narre dig selv - de to produkter ER lavet
med vores krav til latterlig lave priser i disse tider
fordi vi som forbrugere ikke længere vil give noget
for elektronikvarer, og du må ikke tro for et sekund
at du gør et "kup".

Conrad = VoltCraft = Billig = derefter, og sådan
har de altid været. (TopCraft / VoltCraft og hele xxxxCRAFT) serien.

Jeg har valgt at købe professionelle kendte mærkevare
laboratoriestrømforsyninger af den grund at jeg engang
arbejdede i elektronikbutik og kender de varer derfra
Voltcraft har altig været et billig "fix". Det er
som at gå i Ikea og købe møbler, jovisst kan de være
fine i starten - men de holder ikke ret længe,
det kan du b.la. se på at de tit bruger de billigste
komponenter såsom billige Potentiometre man
kan nærmest "mærke" at "skraber" når man drejer med dem.

Ikke sagt at de ikke kan være perfekte til dit brug,
men du spørger jo ;)

Gå efter "KRAM" Faktoren hvis du vil ha kram.
Det der plastik-fis er ikke kassen de kommer i værd.

Site Timeline