indikering af sprunget pære?? - Page 2

Re: indikering af sprunget pære??
Hej Klaus,

Skulle det ikke blot have været flgd. ?  ;)

    +---|<|---+
    |         |
O---+---|>|---+---O
    |         |
    +---(X)---+

O-----------------O

--
Venlig hilsen,
Søren

Jo, hvis det er en 0,7 volts pære.

Re: indikering af sprunget pære??
Hej Klaus,

Nu blev der skrevet "to modsat rettede dioder" til en 1V2 lampe og det
lyder nu også mere fornuftigt i mine ører, at køre en vigtig kontrollampe
med underspænding frem for med overspænding ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Som et alternativ til diodeløsningen:

Check lige Albertos "Appliance status monitor" 3/4 nede på siden:
<URL:http://www.riccibitti.com/quickdesigns.htm

Med en alm. lamineret jernkerne skal du bruge et viklingsforhold på 30:1
til 60:1, men bruger du ferrite skal du nok regne med snarere regne med
500:1 til 1000:1, da ferrite er meget ineffektivt ved 50Hz.
En (jern)pulverkerne er bedre ved 50Hz hvis man vil bruge en toroid.

Og jeg ville også sætte en alm. diode i antiparallel, da I_reverse ellers
kan blive vild ved indkobling.

--
Venlig hilsen,
Søren