Indgangs-spædingsvælger indstilling.

Når vi nu har 230V lysnet og min forstærker kun kan indstilles til 220V
eller 240V, hvad gør jeg så?
Indstiller til 220V og kører med overspænding hele tiden?
Indstiller til 240V og kører med for lav spænding hele tiden?

Hvad siger panelet?
Hvad ville I stille vælgeren på?

--
Uffe

Re: Indgangs-spædingsvælger indstilling.
Er det ikke noget med netspænding skal ligge +- 10% så den ene kan være
lisså god som den anden, men livrem og seler så 240, forstærkers
strømforsyning er vel reguleret.

mvh Erik

Re: Indgangs-spædingsvælger indstilling.

Udgangstrinnets forsyning er aldeles ureguleret.
Der sidder kun ensretter og lytter, absolut ingen regulering :-)

--
Uffe

Re: Indgangs-spædingsvælger indstilling.

Vælg 240V, så holder alting lidt længere, og trafoen brummer mindre. :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Indgangs-spædingsvælger indstilling.
On Thu, 14 Mar 2013 23:53:12 +0100, Uffe Bærentsen

Nej ikke hvis du er sikker på at den kun får 230 V.

Eneste "problem" er den manglende udgangseffekt, dvs. den klipper
tidligere end den ellers ville gøre.

Jeg ville vælge 240 V, det er sjældent man har brug for den fulde
effekt.

/Hans

Re: Indgangs-spædingsvælger indstilling.

og det kan jeg jo aldrig være helt sikker på :-(

Hvis den spiller med fuld effekt, så gider jeg ikke være i samme rum
særlig længe ;-)

--
Uffe

Re: Indgangs-spædingsvælger indstilling.

velkommen i klubben :)

--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
Re: Indgangs-spædingsvælger indstilling.

Er 'The Beast' da genoplivet?

--
Uffe

Re: Indgangs-spædingsvælger indstilling.

nøehh - ikke endnu, jeg har sat ild i "møgbunken" -  en PM84-II

--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
Re: Indgangs-spædingsvælger indstilling.

Forhåbentlig 'sat ild til' på den gode måde.
Må nok tilstå at jeg synes det er en dyr måde at få varme i hytten på.

--
Uffe

Site Timeline