Inden den ryger ud !

Hej: Det drejer sig om Denon receiver AVR 3300. Den er helt død. De 230v går
ind på printet i strømfors., men kommer ikke videre til trafoen. Der er
ingen sikringer eller printbaner brændt.
/Erik

Re: Inden den ryger ud !

Har du målt spænding over sikringen når apperatet burde være tændt ?
Har du målt på apperatet i det hele taget ?
Optisk fejlfinding er fint nok, men det slås med flere længder med et
passende måleinstrument.

Sikringer kan godt være afbrudt selv om man ikke kan se det.

/Hans

Re: Inden den ryger ud !
ja sik. er målt der er både spænding før og efter. Der går et 2 pol. stik
fra printet op i nettrafoen, tager jeg stikket ud og måler er der 230v i
soklen sætter jeg stikket i er der 0 volt.
Erik

Re: Inden den ryger ud !

Har du prF8%vet at pille nettrafoen ud?

--20%
Mvh
Jesper Poulsen

Re: Inden den ryger ud !
hvis du smider den ud, hvor i landet befinder den sig så? vil da gerne have
den så ;-)
    mvh søren

Re: Inden den ryger ud !
Nej til Jesper, hvad kan det hjælpe?
Erik

Re: Inden den ryger ud !

Dårlige lodninger der er krakeleret eller simplelthen brækket istykker
af opvarmning og afkøling når der dagligt tændes og slukkes for
apparatet igennem flere år - samt mulighed for at der kan være brud i
ledning eller stikket på printet. Du kan sikkert kun se det i en lup at
der er en sort ring omkring komponentbenet, men til den anden yderlighed
har jeg også set eksempler på at komponentbenene har siddet og dinglet i
et hul midt i loddeklatten.
Prøv at lodde hele molevitten efter hvis du er i besiddelse af et
loddejern og lidt loddetin til elektronik.

/lars

Site Timeline