Indbygning af forstærker i mikrofon

Min mikrofon (som næsten alle andre dynamiske mikrofoner) afgiver for lille
et signal til mikrofonindgangen på mit lydkort. Derfor vil jeg indbygge en
lille forstærker der kan køre på 3-6 små lithium batterier (der er jo ingen
phantom power på lydkort!). Jeg har ikke brug for noget strømoutput, men kun
for at forstærke spændingen hvorfor forstærkeren gerne må have en ret
højohmsk udgang. Eneste krav er bare at signalet forstærkes op og at
lydkortets indgangsmodstand er meget højere end udgangsmodstanden i
forstærkeren (simpel spændingsdeling).
Nogen der kan foreslå et kredsløb der bruger minimal strøm og næsten intet
fylder (helst ikke SMD da jeg har store tommelfingre...10 af dem faktisk
:) )

Re: Indbygning af forstærker i mikrofon

For nogle år siden købte jeg et lille SMD (tror jeg nok det var! måske tager
jeg fejl) byggesæt fra brinck med en rigtig glimrende lille
mikrofonforstærker. Den kosterde 19kr eller sådan noget.. prøv lige at kig i
deres katalog, det kan næsten ikke betale sig andet end at købe sådan en.

--
vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk

Re: Indbygning af forstærker i mikrofon

tager
Ku ikke lige finde den så må nok bare banke en sammen af en opamp(FET
type).....skal så bare lige finde en single supply type der kan køre ved
lave spændinger....

Re: Indbygning af forstærker i mikrofon

Denne:
http://www.brinck.dk/byggesaet/br353.asp

Ellers tag imod Max's tilbud...

Re: Indbygning af forstærker i mikrofon
Hej Jan

Mail mig en postadresse, så skal jeg sende dig en, det er godt nok
SMD, men printet er monteret.