Indbrudstyve afstiller alarmanlæg

Hej NG.

Jeg hørte i radioen for et par dage siden "med et halvt øre" noget om udstyr
til at afstille alarmanlæg med, så tyve kan bryde ind i bygninger uden at
alarmen går.

Jeg gætter på, at det er anlæg baseret på "trådløse" komponenter, altså
dør/vindueskontakter forbundet "trådløst" til alarmcentralen.

Er der nogen som kan bekræfte og evt. give et link til lidt flere
informationer.

V.H. Frank

Re: Indbrudstyve afstiller alarmanlæg
De lidt ældre alarm anlæg fra Falck anvendte trådløse censorer i 432,xxx Mhz
området, husker ikke nøjagtig frek.
Disse anlæg kunne forstyres med en amatørradio, hvorefter det var muligt at
gå ind uden alarmen gik igang, der kunne forekomme en teknisk alarm, men dem
kørte de ikke efter.

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: Indbrudstyve afstiller alarmanlæg

Hvis der er nogle der har den slags informationer, ja så må man
da håbe de kan holde kæft, der er jo ingen grund til at hjælpe tyvene.

Mvh Max

Re: Indbrudstyve afstiller alarmanlæg

Som jeg ser det er det da bedre tingene bliver rettet så at så simpel en
løsning ikke kan deaktivere et alarm anlæg....

Kasper

Re: Indbrudstyve afstiller alarmanlæg

Jeps, men hvem er da også så dum at basere et alarmanlæg på en trådløs
forbindelse?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Indbrudstyve afstiller alarmanlæg
On Monday 20 June 2005 00:20, Uffe Ravn wrote in dk.teknik.elektronik:

[...]

Jeg mener det er Silvan, Jem & Fix eller en af deres venner, der sælger sådan
et "professionelt gør-det-selv" tyverialarmanlæg, der er trådløst.

--
Med Venlig Hilsen:  Henrik Bøgh       ||        http://lagengymnastik.dk /

"Piger med en fremtid, undgår manden med en fortid."
Re: Indbrudstyve afstiller alarmanlæg

Kig dig omkring. Mange der bliver installeret i dag er det......

Re: Indbrudstyve afstiller alarmanlæg

Det er sgu' da bare at basere den på XXX-bit, så bliver
"brian&karsten-klaphoe" ned fra grillen, nok trætte af den ;). ALT kan
kompromitteres hvis man VIL ind, det er kun et sprgs. om tid&computer-kraft.

Re: Indbrudstyve afstiller alarmanlæg
Den Mon, 20 Jun 2005 16:39:48 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"

Problemet er at sensorene sender med få milliWatt og en amatørradio
sender med ~50 Watt.

Når man sender en kraftig bærebølge kan alarmen ikke høre at sensoren
råber om hjælp.

Det kan let demonstreres ved at taste senderen på 433,92 MHz, så kan
fjernbetjeningen til bilen ikke fungere.

--
Jens   OZ2JP   www.oz2jp.dk
Pray for me - what harm can it do?

Re: Indbrudstyve afstiller alarmanlæg

Ja men kan den også starte alarmen?.

--
      Hilsen Jesper
        Mr.Nobody
Re: Indbrudstyve afstiller alarmanlæg
On Tuesday 21 June 2005 09:45, Mr. Nobody wrote in dk.teknik.elektronik:

[...]

Den kan næppe hverken afstille eller starte alarmen.

[...]

--
Med Venlig Hilsen:  Henrik Boegh      ||        http://lagengymnastik.dk /

"Greed. It's greed not faith that moves mountains"
Re: Indbrudstyve afstiller alarmanlæg

Nej, men ovennævnte var for at demonstrere hvad der sker når man
sender et kraftigt signal på samme frekvens som sensorer og
fjernbetjeninger bruger.

Hvis jeg for eksempel sender når du prøver at låse bilen, så kan du
forlade en ulåst bil hvis du ikke lægger mærke til at låsen ikke
aktiveres.

--
Jens   OZ2JP   www.oz2jp.dk
Never make the same mistake twice, make all of them once.

Re: Indbrudstyve afstiller alarmanlæg
On Monday 20 June 2005 16:39, Jørgen M. Rasmussen wrote in
dk.teknik.elektronik:

Jeg var lige i Silvan (i Aalborg) i dag, og så de havde sådan et trådløst
alarmsystem.

For 1600,- får man:
1) Hovedstation (m. mulighed for trådløs fjernbetjening)
2) Strømforsyning
3) Fjernbetjening
4) Trådløs magnetsensor
5) Trådløs infrarød passiv rumsøger

Mærket er af GRIPO og ifølge brochuren er det "De fleste forsikringselskaber
[der] kender GRIPO alarmen, og efter korrekt montering kan Deres
forsikringsselskabs sikringskonsulent godkende installationen og give nedslag
i præmien på 5-10%".

Der er mere om det på http://www.gripo.dk/Alarmer/Tradlos/tradlos.html omend
intet om hvilke frekvenser det arbejder på. Jeg anser dog 433-434 MHz eller
868-870 MHz for at være nogle gode bud :)

CC:  d.t.elektronik, d.t.r.scanner
FUT: d.t.r.scanner

--
Med Venlig Hilsen:  Henrik Bøgh       ||        http://lagengymnastik.dk /

"A human kiss, may ruin many lifes."
Re: Indbrudstyve afstiller alarmanlæg

Uden i øvrigt at vide noget om den slags ting, vil jeg mene at langt de
fleste indbrudstyve alligevel ikke ville betjene sig af den slags ting;
og dem der kunne, ville sikkert ikke lave indbrud i de
huse/villaer/whatever der benytter et alarmsystem der så enkelt kan
sættes ud af drift... :-)

Med venlig hilsen Preben

Re: Indbrudstyve afstiller alarmanlæg
Det jeg hørte i DR ang. sub. var at der var udviklet udstyr til at afstille
alarmanlæg med. Politiet ville ikke søge at forbyde disse udstyr, eller det
at være i besidelse af dem.

Det lød ikke som om der blot var tale om en radioamatørsender / bærebølge,
men udstyr dedikeret til formålet!

Venlig hilsen, Frank

Site Timeline